Gå til innhold

NVIDIA GeForce GTX 560 Ti bug?!?!?! :S

Dicorn

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen!

Jeg har kjøpt meg nytt skjermkort (emnetittel), men det har oppstått noen problemer..

Når jeg spiller av filmer på VLC så kommer det mange sånne små grønne prikker på skjermen, like store som "s" ca xD

Når jeg høyreklikker på skrivebordet slik at jeg får opp flere alternativ, beveger jeg musa over så kommer det en annen skriver over f.eks. "skjermoppløsning" også dukker ordet "miniprogrammer" opp over det andre.. og sånn er det nesten over alt.. men bare på inne på windows, det skjer ikke inne på egne programmer.

Også et lite problem til, inne på spill så kommer det masse streker.. f.eks. på LoL, hver champion enten fiende eller ikke, minions også... blir liksom dratt ut til en strek :O Dette skjer også på Dragon Age 2, Crysis, Red Alert 3 og alle andre spill jeg har prøvd.

Jeg har funnet en midlertidig løsning, koble ut skjermkortet og sette det inn igjen, men dette varer kun ett par dager.. Jeg har dessverre ikke noe bilde, siden jeg satt akkurat inn skjermkortet nå, men kan sikkert poste opp seinere..

Håper det er en løsning, annet enn å sende det inn på reperasjon, på forhånd takk :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Oi da. ..

Det du har er antageligvis et problem i NVIDIA driveren din. En god løsning på dette er ofte å laste ned de nyeste driverne dine.

På en annen måte gir du veldig lite info om hva slags pc du har, cpu og slikt. Det kan være mye av det som skaper problemer for deg. Det beste rådet jeg kan gi deg er egentlig å oppdatere grafikk kort driveren din.

Om ikke det hjelper er antageligvis noe med programvaren feil, og det kan bli veldig dyrt om du ikke har forsikring.

Lenke til kommentar

Høres ut som det kan være fysisk defekt på skjermkort - men i første omgang bør du rense vekk driverene du har installert helt - og installere nyeste just in case det er noe driverrelatert.

For å renske opp i gamle drivere kan du google "drivercleaner"

For nyeste beta drivere til kortet ditt sjekk guru3d.com

-Stigma

Lenke til kommentar

Okay.. jeg gjorde dette, rensa vekk det jeg hadde installert og installerte den nyeste driveren uten hell... Jeg bytta nå over til mitt gamle skjermkort ATI Radeon HD 4800 Series som fungerer helt fint :) Jeg bruker forresten Windows 7 Ultimate 64-Bit.

Okay.. detaljert liste fra komplett.no:

- Corsair Powersupply 650W TXEU Black BULK ATX/EPS, 140mm Fan, 8xSATA, SLI

- Asus P5Q PRO, P45, Socket-775, DDR2, ATX, GbLAN, Firewire, 2xPCI-Ex(2.0) 16

- Corsair TWIN2X 6400 DDR2, 4096MB CL5 Kit w/two matched CM2X2048-6400 Dimm s

- Intel Core# 2 Duo E8500 3.16GHz, Socket LGA775, 6MB, 1333Mhz, BOXED w/fan

- Samsung SpinPoint F1 640GB SATA2 16MB 7200RPM

- USB2 multikortleser 3.5" sort for CF I/II,SM,MMC/SD/microSD,MS,xD (bulk)

- Sony NEC Optiarc DVD?RW burner AD-7200S, 20x, SATA, Black, bulk

- PowerColor Radeon HD 4870 "PCS" 512MB, GDDR5, PCI-Express 2.0, 2xDVI/HDMI/HDCP

- Antec Nine Hundred sort midtower, Vindu i sidepanelet /Uten St?mforsyning)

Dette er det som fulgte med, passer det da å bytte ut skjermkortet til:

- msi GeForce GTX 560 Ti N560GTX-Ti TWIN FROZR 2 ???

Burde kanskje sjekka det opp først xD

Endret av Dicorn
Lenke til kommentar

Hei alle sammen!

Jeg har kjøpt meg nytt skjermkort (emnetittel), men det har oppstått noen problemer..

Når jeg spiller av filmer på VLC så kommer det mange sånne små grønne prikker på skjermen, like store som "s" ca xD

Når jeg høyreklikker på skrivebordet slik at jeg får opp flere alternativ, beveger jeg musa over så kommer det en annen skriver over f.eks. "skjermoppløsning" også dukker ordet "miniprogrammer" opp over det andre.. og sånn er det nesten over alt.. men bare på inne på windows, det skjer ikke inne på egne programmer.

Også et lite problem til, inne på spill så kommer det masse streker.. f.eks. på LoL, hver champion enten fiende eller ikke, minions også... blir liksom dratt ut til en strek :O Dette skjer også på Dragon Age 2, Crysis, Red Alert 3 og alle andre spill jeg har prøvd.

Jeg har funnet en midlertidig løsning, koble ut skjermkortet og sette det inn igjen, men dette varer kun ett par dager.. Jeg har dessverre ikke noe bilde, siden jeg satt akkurat inn skjermkortet nå, men kan sikkert poste opp seinere..

Håper det er en løsning, annet enn å sende det inn på reperasjon, på forhånd takk :)

"Når jeg høyreklikker på skrivebordet slik at jeg får opp flere alternativ, beveger jeg musa over så kommer det en annen skriver over f.eks. "skjermoppløsning" også dukker ordet "miniprogrammer" opp over det andre"

Fint hvis du kunne legge ved et bilde av dette!

Lenke til kommentar

1. minimum 500W - jeg bruker 650W

2. Oppdatert til nyeste, på nvidia's hjemmeside kan du skrive inn hvordan skjermkort du har og så kommer du inn på en side hvor du kan laste ned denne driveren.

3. Nei, det er ikke plass til skjermkortet på noen av dem andre (masse ledninger). Vil ikke tru det er den det er noe galt med, for bruker jo det gamle skjermkortet der i samme nå.

4. Det er ikke noe fysisk skade på den som jeg har forårsaket ihvertfall (ikke noe synlig i det hele tatt heller). Den er heller aldri blitt overclocket. Jeg vil si at det ikke er så mange måter i montere den på, to ledninger som er strømforsyning og ellers bare sette kortet i PCIe slot'en.

5. Tempen er mellom 30 - 40 grader og kan maximalt komme opp i 50 - 60 grader med mye spilling eller film over en lengere tid.

Lenke til kommentar

Hei alle sammen!

"Når jeg høyreklikker på skrivebordet slik at jeg får opp flere alternativ, beveger jeg musa over så kommer det en annen skriver over f.eks. "skjermoppløsning" også dukker ordet "miniprogrammer" opp over det andre"

Fint hvis du kunne legge ved et bilde av dette!

Vel, okay.. skal bytte tilbake skjermkortet nå :)

Lenke til kommentar

bytt til en eldre driver. nvidia har hatt masse driverproblemer i det siste

[sarkasme] Nusj! Har du ikke hørt her på forumet? Nvidia har ikke driverproblemer... Kun ATi / AMD [/sarkasme]

Uansett, til saken, kan være verdt å prøve en ny driver.

Dessverre mistenker jeg at du har en fysisk hardware feil med skjermkortet ditt.

Lenke til kommentar

Så rart.. alt sammen fungerer nå :O

Eller, skjermdriveren sluttet å virke en gang men det er det! :O

Alt jeg gjorde var bare å endre på noen innstillinger på NVIDIA Control Panel :)

Uansett, regner med at dette også bare er midlertidig... så jeg vil poste bilder her så fort det skjer noe og takk for at dere engasjerte dere så mye for mitt problem ^^

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Okay... problem kom nå akkurat tilbake.. :(

Jeg spilte League Of Legends, og dessverre fungerte det ikke å ta bildet, trykte "Prt Scr", limte det inn i Paint men der var alt bare helt svart... Men det er akkurat som det blir dratt streker ut av forskjellige objekter inne på spillet. Det første jeg gjorde var å spille ferdig, om jeg la siden ned ble problemet minsket, men tok ikke mange sekunder før det var tilbake igjen.. Jeg har nå akkurat oppdatert driveren og restartet pc'en uten noen forandring :(

Også ett annet problem, når jeg åpner ett helt vanlig bilde så kommer det sånne fucka grønne og lilla prikker og streker and shit -.-"

Lenke til kommentar

Jeg antar at det som er rosa i bildet ikke er rosa i originalfila?

En eller flere av minnebrikkene på kortet er svidd. Send inn og få nytt i posten ;)

Du har rett, det er ikke i orginalfila. Åssen kan dett ha skjedd, jeg har aldri overclocka skjermkortet før :O

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...