highlander Skrevet 6. september 2011 Del Skrevet 6. september 2011 Hei, under oppstart av pcen når den har stått avskrudd f.eks over natten, eller 4-5 timer så oppstår problemet. Jeg starter pcen normalt men det kommer aldri noe skjermbilde opp og skjermen står bare å blinker med led-lyset. Jeg skrur deretter pcen av ved å bare holde inn power-on knappen til den skrur seg av og deretter skrur den direkte på etter 4-5 sekunder. Når jeg da har skrudd den på igjen etter den første oppstarten så kommer det skjermbilde direkte og pcen starter og fungerer som normalt. Første som kom til tankene var at det på en eller annen måte ikke var nok strømtilførsel til skjermkortet, noe som også er litt rart med tanke på at det fungerer andre gangen jeg starter den. Hva tanker dere? På forhånd takk for hjelpen! Lenke til kommentar
LUCKY777 Skrevet 6. september 2011 Del Skrevet 6. september 2011 Skjermkortet ditt er enten skadet ved at du har mistet laptoppen din/ eller dultet borti en eventuell PC. Grunnen til at bildet da ikke kommer er fordi skjermkortet ditt enten har en ødelagt chip/ eller ledning. Mitt beste råd til deg er å åpne PC'n din, sjekke at alle ledninger sitter ordentlig plugget inn. På en annen måte har du ett godt poeng når du sier at oppstart går uten problemer etter du har force-avsluttet pcen din. Strømtiførsel kan være en ting, men jeg tror ikke det. Mitt beste råd er å sjekke om alle ledninger sitter ordentlig i, prøv også å oppdatere driverne dine. I verste fall er en av chippene dine ødelagte, og da er det bare å kjøpe ett nytt skjermkort. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå