Gå til innhold

Borettslag har bare analog Get kabel, ønsker Digital-tv

Anbefalte innlegg

Hei, jeg jar nettopp flyttet inn i et borettslag med 98 leiligheter. Der er det valgt, av en eller annen rar grunn, å kun ha Analoge signaler fra Get, og ikke Digitale.

Ser ingen grunn til at vi skal ha dette, og ønsker å forsøke å få skiftet over til Digital TV i stedet, regner ikke med at prisen er så forskjellig.

Det jeg lurer på er om det er noen her som kjenner til prisene fra GET på oppgradering fra Analog tv til Digital TV for et borettslag? Hva altså prisene blir per måned?

Og om eventuelt det er noe ekstra gunstig med å da velge HD-PVR dekoder?

På forhånd takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det burde bare være å ta kontakt med GET og si at du vil ha tilsendt en boks ja. Prisene står på nettsiden deres.

Det er forøvrig ganske vanlig at borrettslag har slike avtaler. Det at du kun har det analoget nettet, betyr bare at borrettslaget samlet ikke har noen avtale på f.eks HD-boksen og en eller annen tilhørende kanalpakke, men det er ingen ting som skulle hindre deg fra å bestille dette privat. I borettslaget jeg bodde i tidligere var det slik. Der var det kun avtale om analog familiepakke.

Her jeg bor nå, der i mot, er det felles avtale på familiepakke, samt 2 valgfrie kanaler og en internettlinje (2mbit elns) som ligger i husleia. Har oppgradert nettlinja, og får da tilsvarende rabatt på høyere hastighet :)

Lenke til kommentar

Det er mulig hele coax nettet i borettslaget må byttes ut før kabelleverandøreren vil tilby digitale tjenester. Dette er en betydelig kostnad som borettslaget kan ha valgt å unngå, derfor kun analogt kabel tv.

Et dårlig coax nett gjør at båndbredden er lavere og det kan være årsaken til at det ikke tilbys digitaltv i nettet.

Endret av Bobben1
Lenke til kommentar

Hei, ser ut til at jeg har nevnt å glemme dette, men har jo selvfølgelig giddet å ringe Get, og mailet dem, om dette ;) Men de nekter å gi meg informasjon da jeg ikke sitter i styret. Har bedt styret om å undersøke, men har ikke fått svar fra dem enda..

Er bare fra Analog til Digital-tv dette gjelder.

Vet at jeg i det minste har 20/2 bredbånd fra Get, så er jo godt mulig at ikke nettet er bra nok som du sier, men har aldri blitt informert om noen begrensninger når jeg har vært i kontakt med GET før i det minste.

Har også sett på mulighetene for å oppgradere selv, men synes dette ble litt dyrt i forhold til hva jeg får igjen for det da. Dette er ikke noe jeg prøver å lure eller presse over på de andre beboerne, men dersom det ikke er noen kostnad ved å gå over, og kun en liten økning i mndsavgiften, så ville jeg tro at de fleste andre var interessert også :)

Lenke til kommentar

Hei, jeg jar nettopp flyttet inn i et borettslag med 98 leiligheter. Der er det valgt, av en eller annen rar grunn, å kun ha Analoge signaler fra Get, og ikke Digitale.

Ser ingen grunn til at vi skal ha dette, og ønsker å forsøke å få skiftet over til Digital TV i stedet, regner ikke med at prisen er så forskjellig.

Det jeg lurer på er om det er noen her som kjenner til prisene fra GET på oppgradering fra Analog tv til Digital TV for et borettslag? Hva altså prisene blir per måned?

Og om eventuelt det er noe ekstra gunstig med å da velge HD-PVR dekoder?

På forhånd takk

Hvor i landet er dette?

Kan jo eventuelt høre med styret om dere kan bytte leverandør om GET ikke kan levere digitale signaler hos dere.

Er jo utallige fiberleverandører nå som står på døra.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...