Gå til innhold

Working Holiday - Australia

Anbefalte innlegg

Hei folkens,

Jeg vurderer sterkt å reise til Australia i løpet av høsten, men er litt usikker på hvordan jeg skal gå frem. Har sjekket litt rundt og kommet frem til Working Holiday kanskje er det enkleste slik ting er nå. Jeg setter pris om noen med kunnskap rundt dette kan hjelpe meg.

Min største skepsis er hvorvidt de jobbene jeg kan få er noe å samle på. Jeg har mastergrad i markedsføring samt et par års arbeidserfaring. Vet noen om det er mulig å få brukbare jobber selv om man bare er på Working Holiday? Jeg vil være bosatt i Melbourne hos bekjente.

Setter pris på all mulig informasjon :-)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tipper nei, men du kan selvsagt ha flaks, kontakter eller ekstraordinære evner. Å jobbe på andre siden av jorden for luselønn frister meg lite, da står jeg heller på litt ekstra i Norge, der lønnsnivået er ganske mye hyggeligere. Hvordan det er i Melbourne vet jeg ikke, men jeg kjenner flere som har blitt passe desillusjonerte etter å ha plukket kiwier i New Zealand for 30-40 kroner timen ...

Lenke til kommentar

Det beste er om du klarer få en fot innenfor hos et norske selskap som trenger noen der nede.

Det er også mulig å komme innenfor hos internasjonale selskaper som også er representert der nede, men da må du virkelig stå på og ha riktige kontrakter.

Ellers er det for nordmenn å reise ned dit og jobbe i en vanlig lokal jobb det samme som å betale for å få jobbe om du sammenligner med det hva du kunne tjent i Norge. Husk at det er en ganske annen virkelighet enn i Norge med lavere lønner, mindre rettigheter, høyere arbeidsledighet og du stiller sist i køen.

Det er nordmenn som reiser til utlandet og for eksempel plukker druer i Frankrike og enkelte synes det er en fantastisk opplevelse, men ha det klart for deg at også disse må i praksis betale for å få jobbe der.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...