Gå til innhold

Spørsmål angående etterutdanning

g@bb@

Anbefalte innlegg

Hei.

Kanskje litt krongelte tittel, men ble den beste formuleringa.

Saken er som følger:

Jeg har gått Salg og Service og bestått med fagbrev og jobbet i 3 år.

Men nå har jeg gått lei å jobbe med detalj handel salg. Så Nå vil jeg og min kone gjerne utdanne oss mer og spørsmålene er som følger:

1) Hvis jeg tar VGS opp igjen og går TIP, hvilke instanser har jeg for støtte?

2) Hvor mye kan jeg få i støtte?

3) Bør jeg ha en kveldsjobb ved siden av?

4) Kan jeg ta TIP på noen andre måter en 100% student på skole? Tenker kveldsskole??

Bør vel legge til litt tilleggsinfo:

Er gift, har et barn som er født i '11. Har faste utgifter på ca 10.000 pr mnd (husleie, mobilregning, bil, osv).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei.

Her er hva jeg vett:

Har selv gått salg og service og fullført med fagbrev. Ble også lei av å jobbe innenfor yrket mitt og valgte etterutdanning. Første steget var Almenn påbygg, dette tok jeg ved en privat skole (Sonans Privatgymnas) og fikk søtte gjennom states lånekasse. Støtten var i form av stipend og penger som gikk til å dekke skolen. Ca 100K for ett år, måtte ta meg en jobb på siden ettersom jeg også hadde andre utgifter. Støtten av lånekassen var vel ca 4500 i mnd.

Etterpå så var det universitetet hvor jeg fikk samme støtte fra lånekassen.. Så det er ikke de rare greiene jeg selv fikk, men så var jeg ikke gift og jeg hadde ikke barn på den tiden. Jeg vil anta at du kan forvente mindre støtte fra lånekassen hvis din kone er i arbeid eller har permisjon med lønn pga barnet deres.

Kan ærligt si at jeg ikke angrer en dag på at jeg tok videreutdanning :)Håper det ordner seg for deg :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...