Gå til innhold

Crosshairs iv vannkjøleblokk

Anbefalte innlegg

Jeg har gått till innkjøp av en kjøleblokk til ovenfornevnte hovedkort. Det jeg ikke visste var at NB og SB trengte kjølepaste. Men ved nærmere inspeksjon av stockblokken som fulgte med så var det noe gult limgreier som var brukt fra før. Tviler på de termiske egenskapene til denne tapen. Derfor så vurdere jeg og bare montere blokken uten kjølepaste og satse på at det går bra... Noen som føler for å hyle høyt og si i mot meg på denne? Vi snakker vel ikke kokepunkttemperaturer på NB uansett...?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

*hyler høyt*

Tannkrem er tilogmed bedre enn ingen kjølepasta. (nei ikke bruk tannkrem)

Skaff deg noe kjølepasta. I mellomtiden bruker du bare kjøleribba som følger med hovedkortet, den funker jo bra nok, vannkjøling av hovedkortet er jo tross alt ikke nødvendig/nyttig.

Lenke til kommentar

*hyler høyt*

Tannkrem er tilogmed bedre enn ingen kjølepasta. (nei ikke bruk tannkrem)

Skaff deg noe kjølepasta. I mellomtiden bruker du bare kjøleribba som følger med hovedkortet, den funker jo bra nok, vannkjøling av hovedkortet er jo tross alt ikke nødvendig/nyttig.

Aha... Da må jeg vel krype med korsett og skaffe meg pasta. Testa uten og tempen steg til 65C på NB... Hva er god temp på NB på dette HK..?

Lenke til kommentar

Spørs vel hovedsaklig på om du overklokker som en gærning eller ikke.

Men derimot, overklokker du ikke så er det jo helt bortkastet med vannkjøling til hovedkortet, så jeg håper du overklokker.

Temperaturen bør holde seg rundt 45-50C med de kjøleelementene som var påmontert.

Lenke til kommentar

Spørs vel hovedsaklig på om du overklokker som en gærning eller ikke.

Men derimot, overklokker du ikke så er det jo helt bortkastet med vannkjøling til hovedkortet, så jeg håper du overklokker.

Temperaturen bør holde seg rundt 45-50C med de kjøleelementene som var påmontert.

Hehe, det klokkes ja. Var NB som var begrensningen for videre klokking nå. I tillegg til at jeg bedriver casemodding og dermed så var den pene EK plexi MB blokken et fint tilskudd. Takker for svar! Artic silver er dermed ervervet...

Lenke til kommentar

"Nb" på hovedkortet påvirker ikke klokking. Det du tenker på er nok cpu-nb som ligger på selve prosessoren.

Å vannkjøle hovedkortet gir deg ingenting når det kommer til klokking.

Kun utseende (for dem som liker det).

Forsiktig med Artic Silver, det leder strøm (om det ikke er ceramique) så ikke søl noe på hovedkortet...

Lenke til kommentar

"Nb" på hovedkortet påvirker ikke klokking. Det du tenker på er nok cpu-nb som ligger på selve prosessoren.

Å vannkjøle hovedkortet gir deg ingenting når det kommer til klokking.

Kun utseende (for dem som liker det).

Forsiktig med Artic Silver, det leder strøm (om det ikke er ceramique) så ikke søl noe på hovedkortet...

Ahh,fankern! Se der.. Mye å lære enda altså.... Da må jeg finne ut hvorfor den blir ustabil @ 3.9. Men det hører hjemme i et annet forum. Vel, jeg fikk det til i hvertfall. Nå ligger tempen jevnt på 30C. Det skulle vel være bra..? Fint ble det i hvert fall :-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...