Gå til innhold

FrP hva de står for.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du tar feil Turbonello. Det er AP og Høyre som har flest "skakkjørte" kommuner, ikke Frp.

Det er et meningsløst tall. FrP har størst andel skakkjørte kommuner. Jo større antall kommuner, jo større sjanse for at noen av dem er skakkjørte.

Jeg skulle forresten likt å vite hva som må til for at man skal kalles "skakkjørt"

Lenke til kommentar

"skakkjørt" betyr at de er under statens styring økonomisk. Skal de ta opp et lån, må de få statens godkjenning.

Og som nevnt, Dux ducis, Frp har en tendens til å ta over kommuner hvor folket er imot de som har ledet tidligere, og tar dermed over "skakkjørte kommuner".

Jeg vil uansett si at det å ha 25 kommuner som er skakkjørte er langt verre enn å ha 5, uansett hvor mange de har totalt sett.

Lenke til kommentar

Skakkjørte kommuner er Frp-Kommuner

Svarer med kontra melding jeg. FrP-kommuner blant de billigste

Husker at jeg leste en debatt her forleden hvor det ble fremvist hvordan A-Pressen som styrer mye av mediene ligger seg godt over på Venstre siden i sine saker. De skal være nøytrale, men det er ikke alltid like lett når vi lever i et samfunn hvor alle har meninger. Det er absolutt ikke noe negativt i at folk har meninger, men media skal kun være en informasjonsportal for formidling av nyheter.

Endret av TheHawk
Lenke til kommentar

De fleste medier har et politisk bias. Dagbladet er mer venstreorientert, Aftenposten mer til høyre, osv. Det er ikke like tydelig som i f.eks. Storbritannia eller USA, men det er absolutt en faktor. Penger spiller selvfølgelig også inn, og spesielt Dagbladet kan være nokså pragmatiske og fronte typiske FrP-saker som hijabforbudet når de ser at det genererer salg. Men generelt er bias lett å spore i hvordan dekningen av de forskjellige partiene arter seg. Man vil f.eks. finne få saker med en positiv vinkling på FrP i Dagsavisen, som forøvrig skal ha cred for å si rett ut at de baserer seg på hva de kaller for arbeiderbevegelsens verdigunnlag.

Lenke til kommentar

Skakkjørte kommuner er Frp-Kommuner

Svarer med kontra melding jeg. FrP-kommuner blant de billigste

Husker at jeg leste en debatt her forleden hvor det ble fremvist hvordan A-Pressen som styrer mye av mediene ligger seg godt over på Venstre siden i sine saker. De skal være nøytrale, men det er ikke alltid like lett når vi lever i et samfunn hvor alle har meninger. Det er absolutt ikke noe negativt i at folk har meninger, men media skal kun være en informasjonsportal for formidling av nyheter.

Det er jeg enig i. =)

Lenke til kommentar

Jeg vil si at et av hovedproblemene med FrP er deres fokus på enkle løsninger. De har ikke så mye erfaring i å faktisk styre i politikken, og de har mange politikere som kommer med kort sagt idiotiske forslag. Dette er ofte populitiske forslag som ikke er det FrP egentlig burde stå for hvis man ser på dem i en historisk sammenheng med fokus på deres grunnverdier.

For eksempel er de noen ganger veldig imot statlig styring mens de i andre saker plutselig er for statlig styring. Statlig regulerte bensinpriser er noe jeg synes FrP burde være imot, mens de er en stor forkjemper for. Det er også ofte for å "bruke penger på alt", men det er en konsekvens av at de aldri har hatt mye makt og at de ikke tar oljefondet så seriøst.

I kommunevalget har det derimot mer å si hvilke personer som er på listen i din kommune. Siden jeg ikke vet noe om dette kan jeg desverre ikke uttale meg. Jeg vil tro det finnes kommuner som er styrt godt av FrP og også kommuner som blir styrt dårlig av FrP. I Oslo vil jeg tro at en stemme på FrP vil ha mest å si for bomavgifter, invandring og politi, og selv om jeg ikke selv ville stemt på dem, så kan det godt hende de vil gjøre en grei jobb i Oslo.

Endret av UknowsI
Lenke til kommentar

Går muligens nedenom og hjem for FRP de fleste steder ved dette kommunevalg.

Hva er grunnen til dette?

Tja, selv synes jeg det har vært alt for mange soloutspill fra FRP politikere sentralt.

Vet at de har mistet mange velgere bare i min lille kommune, og det er velgere som stort sett har stemt FRP i mange år.

Selv stemte jeg FRP ved dette kommunevalg ut fra lokale forhold og personer, da "uspiselige" personer i andre partier.

Stemte Høyre ved stortingsvalg 1981? og har senere nesten alltid stemt FRP.

FRP får ikke min stemme ved neste stortingsvalg.

Av grunner oppgitt ovenfor, men som FRP velger i flere 10-år kan en oppleve dèt å bli utskjelt her på forumet av drittunger med FRP sympatier.

Disse kan meget vel møte seg selv i døra om noen år.

Ikke har de selvironi, heller ikke humoristisk sans og evner kun dèt å utsondre oppgulp og sure oppstøt.

Slikt er ikke noen stemmemagnet for velgere, slikt får velgere til å skygge unna.

Jeg kan ikke for min bare vilje, se hva ett parti kan vinne med slike sympatisører....

Men man begynner å se en velgerflukt nå, en velgerflukt FRP sympatisører også på dette forum kan belastes for.

Dere har vært flinke, flinkere enn både AP, SV og Høyre - med å få tidligere FRP velgere og eventuelle nye FRP velgere til å skygge unna.

Slik kan det gå når noen sympatisørers største bekymring er skjeggete muslimer og ens egen navlelo.

Kan knapt huske at en eneste FRP sympatisør har kommet med noe konstruktivt i dette forum.

Kun eder og galle, og alt er AP,s eller andres skyld.

Personlig er jeg lei av slikt, enten får en vise til noe konstruktivt gjennom sin politikk, eller så får en pakke sammen.

Er vel det siste som er i ferd med å skje nå vil jeg tro.

Endret av Vårbris
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Personlig er jeg lei av slikt, enten får en vise til noe konstruktivt gjennom sin politikk, eller så får en pakke sammen.

Er helt greit at du selv har gjort deg opp en mening, men å ta alle under en kam og si at de er alle like dann er vel å ta litt hardt i. Vi er alle forskjellige enten du liker det eller ei. Ergo noen av oss ønsker forrandring, mens andre støtter seg til det gamle og (u)trygge.

Det er ikke rart man hører om FrP når de har sterke meninger som står på trass av noe som folk fortsatt tror fungerer. Det er klart at det er vanskelig å tenke forrandring i et land som Norge. Vi blir jo tross alt dømt av andre nasjoner for å være egosentriske og at vi kjøper oss ut av problemer med oljepenger. Som nasjon burde vi se på løsninger og bruke mer oljepenger for å få infrastrukturen til å fungere. Slik det er i dag med denne AP politikken er vi tilbake til 1940. Det er på tide med forandring og det kommer ikke til å skje dersom vi fortsetter å sitte i sofaen og slenge drit om hverandre.

Lenke til kommentar

Kommer aldri til å stemme Frp ved et stortingsvalg. Kommunevalget er derimot noe annet, her har de sine satsningskommuner, og etter hva jeg har sett går flere kommuner som tidligere var under administrasjon mot en mer bærekraftig utvikling under Frp. Selvfølgelig vil ikke kommunen være på topp igjen etter noen år, men Frp jobber på for å bygge og utvikle noen kommuner mer attraktivt, som vil gjøre at kommunen kan gå av seg selv etterhvert. Dog har jeg enda ikke bestemt meg for hva jeg kommer til å stemme i morgen.

Lenke til kommentar
Av grunner oppgitt ovenfor, men som FRP velger i flere 10-år kan en oppleve dèt å bli utskjelt her på forumet av drittunger med FRP sympatier.
Det slår meg at din avgjørelse ikke virker for rasjonell. Er det virkelig viktigere for deg hvordan enkelte av et partis sympatisører oppfører enn hva som er partiets politikk?
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Vi skulle være nøytrale i denne tråden, ikke idioter.

Har du funnet noen nøytrale?

Du skulle kanskje lete litt dypere på dette forumet:

Kan FrP styre Norge?

Det er lett å snakke i opposisjon, men i posisjon, setter økonomi fort strengere rammer for pratet.

Lenke til kommentar

Går muligens nedenom og hjem for FRP de fleste steder ved dette kommunevalg.

Hva er grunnen til dette?

Tja, selv synes jeg det har vært alt for mange soloutspill fra FRP politikere sentralt.

Vet at de har mistet mange velgere bare i min lille kommune, og det er velgere som stort sett har stemt FRP i mange år.

Selv stemte jeg FRP ved dette kommunevalg ut fra lokale forhold og personer, da "uspiselige" personer i andre partier.

Stemte Høyre ved stortingsvalg 1981? og har senere nesten alltid stemt FRP.

FRP får ikke min stemme ved neste stortingsvalg.

Disse kan meget vel møte seg selv i døra om noen år.

Ikke har de selvironi, heller ikke humoristisk sans og evner kun dèt å utsondre oppgulp og sure oppstøt.

Slikt er ikke noen stemmemagnet for velgere, slikt får velgere til å skygge unna.

Jeg kan ikke for min bare vilje, se hva ett parti kan vinne med slike sympatisører....

Men man begynner å se en velgerflukt nå, en velgerflukt FRP sympatisører også på dette forum kan belastes for.

Dere har vært flinke, flinkere enn både AP, SV og Høyre - med å få tidligere FRP velgere og eventuelle nye FRP velgere til å skygge unna.

Slik kan det gå når noen sympatisørers største bekymring er skjeggete muslimer og ens egen navlelo.

Kan knapt huske at en eneste FRP sympatisør har kommet med noe konstruktivt i dette forum.

Kun eder og galle, og alt er AP,s eller andres skyld.

Sorry kompis, føler jeg må bryte litt inn her. Hadde det ikke vært for folk som deg som har en sånn hippieholdning der vi lever i et problemfritt norge istede for å åpne øynene dine å se litt rasjonelt så hadde mange av problemene vært borte. Er rett og slett drita lei folk som skal henge ut FRP som absolutt alle aviser gjør. Hovedartikkelen på dagbladet er "Nå bryter FRP loven" når de står på riksveien å reklamerer. Istede kunne kanskje folket blitt litt informert over hva som skjedde i libya når vi generøst delte ut våpen til demostrantene. Jo, ops, de havnet i hender til Terrorister. Men nei, det snakker vi ikke om. Heller om viktigere ting som hvordan toalettpapir FRP-politikere bruker.

FRP har mye dritt, men de er de eneste som kan være så konkret som de er. Og slik har de alltid vært. Det er FRP, de har hatte såsi samme standpunkt hele tiden. Haters gonna hate.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Stemte FrP til både kommune- og fylkesvalget, men både Høyre og Venstre vil bli vurdert frem til 2013.

Er rett og slett drita lei folk som skal henge ut FRP som absolutt alle aviser gjør. Hovedartikkelen på dagbladet er "Nå bryter FRP loven" når de står på riksveien å reklamerer.

Journalister i Norge er stort sett venstrelente, derfor blir det så mange artikler med en negativ vinkling på FrP. Dagbladet er i særklasse og man finner ikke så mange artikler der som gir et positivt inntrykk av FrP. Aftenposten er mer moderat, men det finnes knapt nok noen avis som er på FrPs side, så de kjemper mot vinden hele veien. Jeg synes det er imponerende at de får såpass mange velgere til tross for mediadekningen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...