Gå til innhold

hvilket spill er tidenes beste strategi spill???


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Å ta med transport tycoon i her vil være å gjøre strategi-sjangeren ganske vid.

 

Når det gjelder turbaserte strategispill er nok kongen på haugen Civilization II. Definitivt.

 

Selv har jeg hatt forferdelig mange trivelige stunder med warcraft II, men vet at Starcraft nok regnes som et strå vassere enn det igjen.

 

PS: Har aldri spilt starcraft! Burde jeg? :smile:

 

PS2: Er det ingen som har nevnt Nuclear War ennå? :p

Lenke til kommentar

hmm,, det er vist mange som mener at transport tycon er et av tidenes beste strategi spill,, selv har jeg aldri spilt det,, men tycon spill har vel en del med strategi å gjøre,,

 

men half-life og tony hawk har ingenting med strategi å gjøre,,,

 

 

selv har jeg begynt å like age of myth litt igjen,,, men age of kings er fortsått kongen av age of serien og RTS spill,,,

 

gleder meg til no mands land kommer håpper det ikke er sånne population limts som i american conquest og cossacks men jeg drømmer om at det godt kan være rundt 500,, med bare 200 folk kan du ikke styre to-tre kriger,,,

 

Er det ingen som liker Total war spill??

eller

cossacks og american conquest??

eller

stronghold empror: the rise of the midle kingdom??

eller

Europa 1400: The Guild??

eller

suden strike spillenen??

Lenke til kommentar

Er det ingen som liker Total war spill??

eller

cossacks og american conquest??

eller

stronghold empror: the rise of the midle kingdom??

eller

Europa 1400: The Guild??

eller

suden strike spillenen??

 

Jeg digger Blitzkrieg akkurat nå. Men jeg har spilt det i for liten tid til å kalle det tidenes beste. Sannheten er at i det spillet er det alt for enkelt å bare bombe løs med et par artillerikanoner og knuse all motstand. Medieval: Total War er det beste hittil. GLEDER meg til Rome: Total War.

Lenke til kommentar

for å pirke litt...

 

Civ 1-3, alpha centauri, og de fleste WWII sims vil jeg kalle Strategi spill

 

RA1-2, C&C, warcraft...er ikke det RTT da? (Real Time Tactics)?

 

Er egentlig enig, men skillelinjen mellom strategi og taktikk er jo ganske vag, og det er vanlig og kalle RA, C&C, Warcraft o.l. for strategispill. Men Real Time Tactics hadde nok vært en mer korrekt betegnelse.

Lenke til kommentar

Må si jeg har spilt en del gode strategi spill opp gjennom årene. Noen av de gamle jeg spilte mye var vel hovedsakelig Warcraft, Red Alert, Civ 2 (aldri spilt eneren) og Reunion. Colonization stiller også sterkt her. Det beste jeg spiller nå for tiden er definitivt Blitzkrieg.

Lenke til kommentar

for å pirke litt...

 

Civ 1-3, alpha centauri, og de fleste WWII sims vil jeg kalle Strategi spill

 

RA1-2, C&C, warcraft...er ikke det RTT da? (Real Time Tactics)?

 

Er egentlig enig, men skillelinjen mellom strategi og taktikk er jo ganske vag, og det er vanlig og kalle RA, C&C, Warcraft o.l. for strategispill. Men Real Time Tactics hadde nok vært en mer korrekt betegnelse.

 

I'm not alone!!! 8)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...