Gå til innhold

hvilket spill er tidenes beste strategi spill???


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Folkens, Transport Tycoon er da vitterlig et management-spill - ikke at jeg ikke er gla i det, men... Neei, vet ikke helt hvem jeg vili klistre opp som nummer én, jeg, må enten bli Civilization eller StarCraft, begge krever i alle fall noe grusomt med strategi... WarCraft III følger noen meter bak, kan være bra krevende på et høyt nivå det også...

Lenke til kommentar
Master of Magic. Jeg garanterer at flesteparten av dere har aldri spilt det. Produsert av Firaxis og Microprose. Civilization i en fantasi-verden.

 

Stemmer det!! Fanken.. Hadde jeg helt glemt! Det spillet var jo knall :yes: Skjønner ikke hvorfor det ikke har kommet en ny verson av det.. Men sikkert noe i det at, som du sier har sikkert de fleste her aldri hørt om det..

Var noe midt imellom Civ og Warlords om jeg ikke husker helt feil? Med litt mer magi og Fantasy...

Ikke spillt på jah.. Må være snart 9 år???

 

Og en ting til: Warlords 2 var også et eminent spill :woot:

Lenke til kommentar

det kommer mange varierende svar her,,,

hvis du liker mye fantasi og sånn, er det stortsett starcraft og warcraft det går i,,

mens noen som holder seg til det gode gamle og spiller age of.. og Civ,,

jeg skal ihvertfall få tak i Civ3 og starcraft,,kjenner en som har de,,skal nok få låne de av ham,,

men warcraft veit jeg ikke helt med,, er det vært å kjøpe frozen throne??

jeg lurer også på en ting,, er det noen som har noe info om "No mand'sLand" ?? eller har hørt om det,,, jeg synes det høres og ser kult ut,,,

men som jeg legger merke til her er det få som liker spilla som CDV har utviklet,, er det ingen som spiller american conquest eller cossacks eller noe i den duren??

det var en eller to som likte setllers her og,, jeg synes det ser kult ut jeg men hva går det ut på?? vil gjerne ha noen meninger om setllers,,

og,, er det ingen her som spiller det PCGW kaller for buissnes simulatorer??

Feks. Europa1400: the Guild..

 

 

noe jeg la merke til var at veldig mange liker RA1 og RA2 men det er ingen som liker Generals,,

her er jeg helt enig,,

De C&C folka har virkelig ikke greid og om gjøre grafikken etter at de gikk fra 2D til 3D,, dette syntes jeg ikke Age of myth folka greide heller men jeg skal begynne å spille litt age of myth igjen tror jeg,,bare for å sjekke,,

 

men C&C folka,som jeg kaller dem, er da flinke i det de gjør,, de skal legge opp C&C serien men de skal lage et RTS spill av ringenes herre det gleder jeg meg til å se,,,

 

:-? hvorda skal jeg få tid til all denne spillinga? :(

Lenke til kommentar
civilation[/size]

Civilization-serien er tidenes beste strategispill i mine øyne. Det er spill du kan spille igjen og igjen - og igjen. Civilization III er spillet jeg velger i dag, men originalen var "koseligere" å spille.

 

Har spurt om dette før, men var det noengang noen som kom over 1000% på civ2? Har aldri fått til dette (spiller ikke så mye civ nå lenger akkurat), det skulle liksom være den magiske grensen på civ2, i likhet med 350% på civ1, men 350% var ikke så utrolig vanskelig å få til, 1000% derimot har jeg aldri klart å få til (på civ2).

 

AtW

Lenke til kommentar
Master of Magic. Jeg garanterer at flesteparten av dere har aldri spilt det. Produsert av Firaxis og Microprose. Civilization i en fantasi-verden.

 

Master of Magic Ruuuulte! synd jeg var litt for ustø på engelsk da til å forstå alle aspekter ved spillet, men det var konge! :)

 

for å pirke litt...

 

Civ 1-3, alpha centauri, og de fleste WWII sims vil jeg kalle Strategi spill

 

RA1-2, C&C, warcraft...er ikke det RTT da? (Real Time Tactics)?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...