Gå til innhold

hvilket spill er tidenes beste strategi spill???


Anbefalte innlegg

Jepp. Civilization I er en sann klassiker. Føler faktisk eneren hadde mer "feeling" enn oppfølgeren.

 

kunne ikke vært mer enig. Civilization kom bundlet med "multimedia-pakken" (1x cdrom og Pro Audio Spectrum lydkort) til den første maskinen min, så det var vel det første strategi-spillet jeg spilte. ah, det var tider det.. :)

 

Colonization er heller ikke så riv ruskende gale, men ingenting slår Ufo: Enemy unknown

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

na,,grunene til at jeg har så mye i mot age of myth er:

de har ikke fått til overgangen fra 2D til 3D,,

dårlig med bare 3 forskj lag,,selvfølgelig er det forskjell mellom gud'ne innen for hver myth,,

jaja,,monstrene er kule de men det burde vært litt mer fokus på dette med gudene,,feks at du kunne gitt tribuet til gudene dine ,, ga du for lite ville gudene svare med noe som gjorde deg sårbar,, ga du mye ville gudene svare med å gi deg noe bra,,,

det som ødeleger mest er grafikken , de monstrene til vikingene som kan ule og med det rive en mur,,, fortresen er for sårbar,,, hadde bare grafikken vært som i rise of nations og det med gud'ne hadde age of myth vært et spill som kunne måle seg med age of kings,,,

 

 

 

takk til dere som svare,, dette burde vært et poll spm en gang,,isteden for hvor mange timer sitter du foran pc'n om dagen?+

 

jeg ser tydelig her at de gamle strategi spillene er de som morer mest,, der er jeg enige med dere de nye er ikke noe særlig i forhold til de gamle,,

 

 

andre strategi spill jeg liker:

ceasar3

jeg spilte heros3 og men det gikk jeg temmelig lei av,,,

men det beste er klart age of kings,,

 

strategi spill jeg ikke synes noe særlig om:

empire earth( liker ikke spill som kommer så langt opp i tid,,desuten var det generelt dårlig)

rise of nations( det går også for høyt opp i tid,, det kunne vært bra men da måtte det stoppa i første verdens krig,, det er for teit når du kommer til fremtiden og får kunstig int,,,)

Empror dette var et spill som har prøvd så godt de kan å lage et nytt ceasar men det gikk dårlig,,,det er nå bra at du kan lage aliangser men det blir for dårlig at det ikke er noen over deg som gir deg råd og kjeft,,,det blir også for dumt når gud'ene kommer ned til deg og gjør masse rart,,,

 

spill jeg ikke vet så mye om:

civilation jeg har aldri spilt dette jeg,,men mange jeg kjenner sier det er noe dritt,,men her er det jo flere som liker det,,,

starcraft aldri prøvd dette heller men det har jeg lyst til det ser bra ut,,,

transport tycon jeg synes ikke det ser noe kult ut jeg men,men man vet jo aldri,,,har aldri snakka med noen som har spilt det før el,,

 

igjen tak til alle dere som svarer :yes:

Lenke til kommentar
na,,grunene til at jeg har så mye i mot age of myth er:

de har ikke fått til overgangen fra 2D til 3D,,

dårlig med bare 3 forskj lag,,selvfølgelig er det forskjell mellom gud'ne innen for hver myth,,

jaja,,monstrene er kule de men det burde vært litt mer fokus på dette med gudene,,feks at du kunne gitt tribuet til gudene dine ,, ga du for lite ville gudene svare med noe som gjorde deg sårbar,, ga du mye ville gudene svare med å gi deg noe bra,,,

det som ødeleger mest er grafikken , de monstrene til vikingene som kan ule og med det rive en mur,,, fortresen er for sårbar,,,  hadde bare grafikken vært som i rise of nations og det med gud'ne hadde age of myth vært et spill som kunne måle seg med age of kings,,,

 

igjen tak til alle dere som svarer :yes:

 

Altså; overgangen fra 2d i AoE2 og til 3d i AoM fikk jo mye skryt, og grafikken synes jeg er meget god til å være strategispill. Bare se på C&C: Generals hvor mye de har fucket siden RA2 f.eks.

 

Det med de monstrene som kan rive en mur ved å "ule" (husker ikke navnene på dem) er jo ikke helt borte i natta det heller. Ultralyd (eller hvertfall høyfrekvente lyder) kan til en viss grad ha slike effekter, dessuten er det vel slik det står i mytologien tenker jeg. :shrug:

 

Hvis grafikken hadde vært som i Rise of Nations ville jeg ikke spilt AoM, for å si det sånn. Jeg synes ikke det passer med slik grafikk i et RTS. Heller ikke RoN.

Lenke til kommentar

veit,,generals har ikke grafikk messig noe å skryte av,,men,, det synes jeg ikke age of myth har eller :grumpy:

joa,,det står vel i mythologien at de kan rase murer men det burde vært litt vanskeligre å rive en mur en og komme med to sånne,,

det som er bra at de myth units tar lang tid å lage og de tar mer plass i population limit,,,

Lenke til kommentar

Civ 1 og 2 synes jeg fortsatt holder klasse, og de ar jo begge HELT rå når du kom..

Dune 2 og C & C gjorde jo mye for sjangeren i sin tid, og Dune 2 er vel trolig det strategi spillet jeg har spillt mest :wink: (Ja, jeg vet: Warcraft og StarCraft... :roll: )

 

Av de litt nyere er det vell Rise of Nations som har "hjernevasket" meg spillt det bekymmringsverdig mye :o

 

Og til de få av dere som var hardcore gamere på Amigaen: Mega Lo Mania var og er den ubestriddde sjefen av strategi :woot: :wink:

Lenke til kommentar

Command & Conquer: Red Alert er det beste spillet i forhold til spilltiden.

 

Det var utrolig morsomt å spille det. Eg har spilt meir av de nye spillene pga. online gaming, men aldri har Campaing vert så gøy som på Red Alert, Aftermath og Counterstrike (ANT MISSION!).

 

Har nettopp lastet ned Hell March (det vekket minner....) Og nå prøver eg desperat å finne Red Alert, AM og CS på DC.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...