Gå til innhold

hvilket spill er tidenes beste strategi spill???


Anbefalte innlegg

spm står i topicen!

selv holder jeg med age of kings the conqures :yes: ,,,

det er mega bra!!

hører forresten at CDV(folka som lagde american conquest og cossacks)

skal lage et spill , no mand's land, dette spillet blir lagd for å utfordre age of serien,,håper det blir bra,,,

P: age of myth er en skam for age of serien,,okey,campainene var bedre enn i de andre men bortsett fra er age of myth noe jeg er svært misfornøyd med,,,

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Transport Tycoon. Absolutt. Ellers liker jeg veldig godt Age of Mythology. Hva har du så mye i mot det? For meg er det et friskt pust, og en stilig vinkel på Age-spillene. Spesielt for oss som liker veldig godt fantasy og litt sprøere ting enn hester, passer det fint å kunne seire på havet med både skip og sjøuhyrer. Men det er min mening.

Lenke til kommentar

det første red alert vekket et monster inne i meg. og når ant missions kom, ble det helt bensin på flammene. Transport Tychoon var også en opplevelse uten om det vanlige. jeg har tatt meg i å nynne på de til tider slitsomme jazzlåtene, som var i det spillet, den dag i dag.

civilization må vel få en plass på pallen vel? ikke sant?

Lenke til kommentar

lager en liten liste etter hvor mange timer (ca.) jeg har brukt på hver:

 

-Transport Tycoon (alene på toppen)

-Sid Meyers Colonization

-Settlers II

-Sid Meyers Civilization II

-Age of Empires II - the conquers expanison

-Age of Mythology

 

Har jo spilt flere, men aldri blitt hekta på noen andre... (med mindre heroes of might and magic serien går som strategispill... jo... kanskje? turbasert strategi på linje med civilization? da ligger i hvertfall heroes 2, 1 og 3 på andre til fjerde plass)

Lenke til kommentar

Starcraft utvilsomt. Klart det beste RTS ever. Og selvfølgelig ruler Transport Tycoon også. Har nok blitt en del tid på det også.

 

Andre bra er:

Empire Earth

Settlers I/II

Ground Control

Warcraft II

Civilization

Heroes of Might and Magic III

Ufo: Enemy unknown

Master of Magic

Master of Orion II

 

Edit: Glømte Turn based strategi :)

Lenke til kommentar

Jagged Alliance 2, helt klart =)

 

Ellers Civilization og Rise of Nations hvis ikke JA2 er 'strategi' nok. Gamle Capitalism var heller ikke værst, og må inrømme jeg brukte mye tid på Transport Tycoon når det kom. Commandoes har alltid vært supert også. Hvis RTS er det eneste som teller som strategi idag, så...starcraft.

 

Cheers,

Ellusion

Lenke til kommentar
-Transport Tycoon (Kongespill gleder meg til 3D versjonen)

 

 

Noen gang prøv trains&trucks tycoon? praktisk talt TT i 3d (men uten fly og båter)

 

 

Faktisk har jeg det originalt, ikke i nærheten av tycoon deluxe engang.

 

 

men andre gode strategispill må være

 

civ serien.

 

rise of nations

 

age of serien, spesielt age of empires: the conqueirors

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...