ikkjebra Skrevet 6. september 2011 Del Skrevet 6. september 2011 Hei! Jeg laget en ny bruker for å poste dette, fordi jeg ikke vil at venna mine skal vite alt Kan legge til at jeg er 14 år! I sommerferien startet det å klø veldig i "anus", eller "bak der" som noen vil si. Jeg tenkte at det bare var vanlig kløe/myggstikk-lignende, men da vi dro til danmark uka etter, var det fortsatt slik. Brydde meg fortsatt ikke så veldig mye om det. Uka etter jeg var i Danmark, ble jeg lagt inn på sykehus. Jeg hadde blindtarmsbetennelse (vet ikke om det har noe sammenheng, men bare tar med dette også.). Siden har det hele tiden klødd, og øverst i "sprekken" så føles det ut som jeg har et slags blåmerke, gjør værtfall veldig vondt når jeg setter meg på det/kommer borti noe. Kjennes også ut som jeg er veldig svett der. Når jeg bytter underbukser annenhver dag, så legger jeg merke til at det er en slags grå-hvit farge i bakdelen av underbuksa. Det lukter også rart, nesten avføring. Men så kommer da det værste av alt. I går, satt jeg på do, som normalt før jeg legger meg. Gjorde mitt, skulle tørke bak der, og da jeg reiste meg opp for å dra opp, la jeg merke til att det ene papiret var rødt. Ikke mørke rødt, men rosa-rødt. I stad leste jeg litt om Anal kløe og blødninger. Der sto det at det i skjeldne tilfeller kan være kreft. Ikke bra når man er så paranoid som meg da . Så kom jeg over "Hemoroider", som ser ut til å stemme ganske bra med det som "er" med meg. Kan ta et par sitater fra Wikipedia. Hemoroider (egentlige åreknuter) oppstår ofte og er antagelig vanlig hos de som sitter mye og de som går mye (men det er en relativt stor del av befolkningen). Det er også vanligere ved høyt stressnivå og ved overvekt. Jeg sitter veldig mye (også ligger) forran pcn. Er heller ikke akkurat av det tynneste slaget. Det antas at 50—85 % av verdens innbyggere vil ha hemoroider i løpet av livet Det høyner jo sjangsen for at jeg har det også.. Hemoroider kan gi smerter, lokal kløe og følelse av å ha en klump i endetarmsåpningen. Venene i huden har drenasje direkte tilbake til høyre kamre i hjertet. Venene som drenerer tarmen fører blodet tilbake gjennom portvenen til leveren før blodet fortsetter tilbake til hjertet. Ved noen leversykdommer kan trykket i portvenen øke. Da finnes to veier som portveneblodet kan ta snarvei til hjertet utenom lever; den ene i venene i anus, den andre i venene nederst i spiserøret. Faren min døde av en leversykodm i 2001, så det kan jo ligge noe i familien hvis det i det hele tatt har noen sammenheng. Takk for at du tok deg tid til å lese, og håper jeg får noen fornuftige svar, selv om jeg VET at dette ikke er et legekontor. Lenke til kommentar
Rudii Skrevet 6. september 2011 Del Skrevet 6. september 2011 Hørtes ikke bra ut, anbefaler deg å ta kontakt først med helsesøster og høre hva hun sier. Hun kommer nok til å henvise deg til Legen din. Du skal så dra å snakke med han \ hun. De kommmer nok opp med noe mer snasne løsninger enn oss. Du burde også legge om kostholdet ! -Hvorfor? Skader aldri Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 6. september 2011 Del Skrevet 6. september 2011 Hemoroider eller ikke, så er det et problem jeg ville dratt til en lege med. Vil minne deg på at all helsepersonell har taushetsplikt og vil sørge for at turen til legen blir minst mulig pinlig og ubehagelig. Lenke til kommentar
ikkjebra Skrevet 6. september 2011 Forfatter Del Skrevet 6. september 2011 Takk for svar begge to. Får vel ringe å høre med legen, evt. Snakke md helsesøstera på skolen. Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 6. september 2011 Del Skrevet 6. september 2011 Anal problemer er helt normalt, 8 av 9 har det vell i fra tid til annen? Har dog alltid klart å komme meg unna Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå