Gå til innhold

Kreatin

Gjest Slettet-Irb8P5GEaM

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-Irb8P5GEaM

Hei, trent nå i 4-5 måneder og gått på kreatin i 2.

Jeg har en tendens til å få en del kviser og føler at kreatin har litt påvirkning. Tenkte derfor å ta en pause og se om det blir noe resultater.

Mister jeg kreatininnholdet hvis jeg tar en pause på ca. 4 uker? Mister jeg muskler, og blir jeg tynnere?

Eller er det sånn at hvis jeg starter igjen, er det tilbake på topp?

Er redd for å miste muskler hvis jeg stopper.

Daniel.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fet hud og kviser er en kjent bivirkning med kreatin

Ved pause så mister du ikke musklene, bare vannet som har samlet seg og dermed også litt vekt. Du kan få en liten nedgang, men det skal ikke ta så lang tid å bygge opp igjen om du velger å fortsette igjen

Endret av Demantios
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Irb8P5GEaM

Fet hud og kviser er en kjent bivirkning med kreatin

Ved pause så mister du ikke musklene, bare vannet som har samlet seg og dermed også litt vekt. Du kan få en liten nedgang, men det skal ikke ta så lang tid å bygge opp igjen om du velger å fortsette igjen

Takk for svar!

Okei, så jeg mister ikke de musklene jeg har fått? Blir jeg mindre markert enn det jeg har blitt?

Hvis jeg slutter med kreatin, går jeg drastisk ned? Eller klarer jeg å løfte det samme som jeg gjør?

Lenke til kommentar

Maksløftet ditt bør ikke endres av å slutte med kreatin, men antall reps du klarer går kanskje litt ned. Kreatin virker ved at musklene blir tilført energi raskere, dermed øker kapasiteten for arbeid. Muskelstørrelsen synker nok noe, men hvordan det ser ut gjenstår å se.

Lenke til kommentar
Maksløftet ditt bør ikke endres av å slutte med kreatin, men antall reps du klarer går kanskje litt ned. Kreatin virker ved at musklene blir tilført energi raskere, dermed øker kapasiteten for arbeid. Muskelstørrelsen synker nok noe, men hvordan det ser ut gjenstår å se.

Energi blir vel ikke tilført raskere? Er ikke poenget at reduksjon av ph-verdi i musklene forsinkes, så de står imot melkesyren et par sekunder ekstra?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Irb8P5GEaM

Takker for svar!

Men jeg er mest bekymret for at jeg mister volum, at jeg blir litt mindre.

Men man blir jo fortere bra trent av kreatin, så valget er vanskelig. Pauser er vel ikke farlig å ta?

Men kviser plager meg noe sykt, så hvis kreatin har innvirkning på det, har jeg ikke lyst å gå på mer.

Har gått på mange kremer i livet mitt, og hvis kreatin er problemet, vurderer jeg å slutte.

Endret av Slettet-Irb8P5GEaM
Lenke til kommentar

Energi blir vel ikke tilført raskere? Er ikke poenget at reduksjon av ph-verdi i musklene forsinkes, så de står imot melkesyren et par sekunder ekstra?

Slik jeg forstår det, ut fra dette, bidrar kreatin til å øke musklenes kapasitet for intenst arbeid. Det vil føre til at det tar lenger tid før melkesyre produseres. Så vi har nok rett begge to.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...