Gå til innhold

[Løst] Nytt skjermkort, GTX 560 Ti eller GTX 560 Ti TOP?

Megaoctane

Anbefalte innlegg

Tusen takk for at dere tar dere tid til å svare mine dumme spørsmål. Stor takk til alle, og alle får en +1 av meg, noe som er det minste jeg kan gjøre som takk.

Slik jeg forstår det, så burde jeg prøve å gå for en HD6950? Jeg har sjekket og MSI er ikke på lager hos MPX (jeg får rabatt hos disse).

Asus sin er for lang og da må jeg fjerne HDD buret. MSI sin er ganske dyr, det er ikke lange veien til GTX 570..

Så er valget mellom 1GB eller 2GB. Jeg spiller bare på en skjerm, så da rekker nok 1GB?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg passerer GTX 570 med 6950 @ 900MHz. Jeg kjører mine på 950MHz og har fortsatt spillerom mens du passerer 570 rundt 970MHz, poenget her er at 6950 er en god del raskere på samme klokkefrekvens som 560 Ti og lar seg vanligvis overklokke til like mange MHz

Hvilket kort som er raskest varierer litt etter hvor man leser. http://www.legionhar...0_ti_soc,6.html

Endret av -alias-
  • Liker 1
Lenke til kommentar

OK.

En ulempe er jo at kabinettet mitt har 27,5cm bredde. Hvis jeg skal ha inn HD9650 fra ASUS må jeg prøve på en eller annen måte, å fjerne HDD buret på. Vet ikke om det går heller.

Skal se på det i kveld.

XFX sin HD 6950 vil passe, da den er på 25cm. Men ser at neste ingen anbefaler XFX, så jeg blir litt usikker. Selv om HD5870 som jeg hadde tidligere var XFX kort, og jeg var fornøyd. Men har ASUS hovedkort, og det vil kanskje leke best med et ASUS skjermkort?

Lenke til kommentar

Gigabyte sitt GTX560Ti OC er verdt å vurdere, selges nå hos MPX http://www.mpx.no/k/ki.aspx?sku=632026 Kortet er også testet av Hardware http://www.hardware....60_ti_sli/89755 (1GHz utgaven) og gruser det meste som det kan sammenlignes med. Har 2 av disse kortene som er relativt stillegående og holder seg kjølige. Dette kortet yter bedre enn MSI GTX570Ti som jeg har testet det mot.

Jeg passerer GTX 570 med 6950 @ 900MHz. Jeg kjører mine på 950MHz og har fortsatt spillerom mens du passerer 570 rundt 970MHz, poenget her er at 6950 er en god del raskere på samme klokkefrekvens som 560 Ti og lar seg vanligvis overklokke til like mange MHz

Lenke til kommentar

Da ble det ASUS HD 6950 2GB. Henter på Vindern i morgen forhåpentligvis, siden varen er bestilt i dag. Fjernet HDD buret i kabinettet, og har god plass nå for et laaaangt kort:)

Differansen mellom 1GB fra Dustin med frakt og 2GB fra MPX med frakt med min rabatt var ca 200kr. Da tenkte jeg at 2GB var like grei...

Lenke til kommentar

Jeg antar at du ved å gjenta påstanden mener den blir en sannhet. Jeg registrerer altså hva du skriver, men for meg blir det kun påstander når du ikke kan vise til tester utført av renomerte nettsteder som bedriver denslags.

Siden du mener du trenger lenker:

HD 6950 shader unlock performance. 6950 til 880MHz er innenfor 2-3% av et 6970. Ved 900MHz core vil da et vanlig 6950 være like bra som et 6970.

Tecpowerup review 6870X2, 6970 og 570 gir lik ytelse. 6950 stock vs 560 Ti stock er 8% forskjell i 6950s favør. 6950@900MHz gir lik ytelse som et 570.

Enkel prosentregning gir da at et 560 Ti må kjøre på 970MHz for å matche 6950 på 900MHz for 570-ytelse, altså 560Ti @ 970MHz for å matche 6950@900MHz.

Overklokkingsresultater generelt pleier å ende opp med at begge kortene pleier å nå 950MHz og noen heldige modeller når over 1000MHz på luft.

Lenke til kommentar

Utgangspunktet var at TS forhører seg om skjermkort generelt, og jeg svarte første gangen ut fra dette. Dvs. om skjermkort slik de kommer fra fabrikken. Kortet jeg foreslo, nemlig Gigabyte GTX560Ti SOC er overklokket på fabrikken med garanti. Sammenlignet med de øvrige kortene som var under diskusjon er nevnte kort det generelt raskeste, link: http://www.guru3d.co...i-soc-review/14 Det burde det ikke være noen tvil om.

Hvis alle kortene skal sammenlignes i overklokket tilstand har du rett i din beskrivelse, men det var som sagt ikke mitt utgangspunkt inn i diskusjonen. Å flashe HD6950 til å "bli" et HD6970 er glupt men ligger vel litt utenfor det vanlige brukere bedriver, samt at man vel også mister garantien på kortet hvis man gjør dette. Men gjør man dette likevel så har du mest sannsynlig rett i at kortet blir det raskeste og mest lønnsomme kjøpet.:thumbup:

Endret av -alias-
Lenke til kommentar

Utgangspunktet var at TS forhører seg om skjermkort generelt, og jeg svarte første gangen ut fra dette. Dvs. om skjermkort slik de kommer fra fabrikken. Kortet jeg foreslo, nemlig Gigabyte GTX560Ti SOC er overklokket på fabrikken med garanti. Sammenlignet med de øvrige kortene som var under diskusjon er nevnte kort det generelt raskeste, link: http://www.guru3d.co...i-soc-review/14 Det burde det ikke være noen tvil om.

Hvis alle kortene skal sammenlignes i overklokket tilstand har du rett i din beskrivelse, men det var som sagt ikke mitt utgangspunkt inn i diskusjonen. Å flashe HD6950 til å "bli" et HD6970 er glupt men ligger vel litt utenfor det vanlige brukere bedriver, samt at man vel også mister garantien på kortet hvis man gjør dette. Men gjør man dette likevel så har du mest sannsynlig rett i at kortet blir det raskeste og mest lønnsomme kjøpet.:thumbup:

6950 TOXIC, kommer ferdig 880MHz og vil dermed være marginalt raskere enn et 560 Ti SO ut av eska. Gigabytes kort har fått et lite rykte på seg for å komme med ustabile overklokker også.

Jeg nevnte aldri flashing av 6950 til 6970. Anmeldelsen du linker til er før 11.4-driverne fra AMD kom ut, disse endret mye av bildet. Nvidia har enda ikke kommet med stabile drivere etter det jeg har forstått siden 275.33 og 266.58 for SLI.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...