Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hjelp til å velge rigtig forsterker til boss subwoofer

firemann95

Anbefalte innlegg

Hei jeg og venn av meg har planer om å installere

boss cx124dvc 12 1500 watt i bilene våre (max 1500 watt og peak rms 750 watt).

Vi lurer på ossen forsterker vi trenger til dette.

Hva er et fornuftig kjøp? Vi vil ikke kjøre bassene på max, men på ca 750 - 800 watts styrke bare for å være på den sikre siden.

Hva burde vi ha?

Ken og Eivind

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Boss har ikke mye gode ord på seg, iallefall ikke av hva jeg har hørt. de har en tendens til å gi høyere tall enn de egentlig vil tåle. kjøpte 2 12" selv fra Boss, lagde kassa selv osv. men har ikke syntes serlig galt om de enda :)

anntar dere kjøpte de for at de var billige og virka som de hadde mye kraft?

menn anngående forsterker, tenker dere å ha 2 subber hver, eller en hver?

Lenke til kommentar

Når dere kjøper søppel, så får dere søppel, enkelt og greit, så da kan dere like godt kjøpe noe boss forsterker også. Hvis det er sånn at de tåler 750w rms, så skal dere ha en forsterker på MINST 750w rms ved den impedansen dere skal koble i.

Var jeg dere, så ville jeg glatt finni noe annet en den møkka hvis det er slik at dere ikke har kjøpt noe ennå ;)

Lenke til kommentar

Suit-up - vi har planer om å ha en hver :p og ja jeg er veldig klar over att de gir høyere tall... Derfor vil vi ikke gå høyere en ca 750 - 800 watt.

cossiemk1 - Hvis du har så veldig peiling...kan ikke du gi meg noe fler eksempler på hvorfor dette er søppel? vil gjerne få all den infoen jeg kan skaffe meg :)

Takk

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...