sindredl Skrevet 5. september 2011 Del Skrevet 5. september 2011 Hei, er helt helt ny med php, begynte å fikle litt i dag, men står fast med noe greier. Hadde vært fint om noen kunne hjulpet meg! <?php $dagnummer = date("w"); if ($dagnummer == 6) or ($dagnummer == 7) echo "Fridag"; else echo "Skole"; ?> Den skal jo vise "fridag" ved lørdag og søndag, hvis ikke "Skole". Trodde jeg da... Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 5. september 2011 Del Skrevet 5. september 2011 Du har vel glemt noen klammeparanteser ser jeg. {} Lenke til kommentar
Melkekartong Skrevet 5. september 2011 Del Skrevet 5. september 2011 $dagnummer = date("w"); if (($dagnummer == 6) or ($dagnummer == 7)) echo "Fridag"; else echo "Skole"; Må du ikke sette parantes rundt hele if-setningen? Lenke til kommentar
sindredl Skrevet 5. september 2011 Forfatter Del Skrevet 5. september 2011 $dagnummer = date("w"); if (($dagnummer == 6) or ($dagnummer == 7)) echo "Fridag"; else echo "Skole"; Må du ikke sette parantes rundt hele if-setningen? Selvfølgelig, Tusen takk! Det funka : D Lenke til kommentar
MikkelRev Skrevet 6. september 2011 Del Skrevet 6. september 2011 Du har vel glemt noen klammeparanteser ser jeg. {} Klammeparenteser er vel kun obligatorisk hvis du skal utføre flere enn én kommando. 1 Lenke til kommentar
erten_fjerten Skrevet 6. september 2011 Del Skrevet 6. september 2011 Skal ikke være nødvendig med klammeparanteser her nei. Og for min del funket PHP-koden helt fint uten klammeparanteser. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå