~Xaakoh~ Skrevet 4. september 2012 Del Skrevet 4. september 2012 Akkurat. Men hva vil evt skje med de som har fått innkalelse Jan.2014? Lenke til kommentar
Sapere_aude Skrevet 6. september 2012 Del Skrevet 6. september 2012 Vil anta at de får utsatt innkallensen et halvår, slik som de som var innkalt nå til januar fikk sin utsatt. Kanskje noen kan få den flyttet frem et halvt år, siden det skal bli flere vernepliktige her. Men jeg bare gjetter nå, vil anbefale å ringe Forsvaret på 03003 om du har spørsmål ang. din førstegangstjeneste. De kan som oftest svare. Lenke til kommentar
SuuntoCore Skrevet 12. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2012 (endret) . Endret 17. oktober 2012 av daim911 Lenke til kommentar
SuuntoCore Skrevet 1. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2013 (endret) ¨\ Endret 15. november 2013 av daim911 Lenke til kommentar
Unquale Skrevet 1. mai 2013 Del Skrevet 1. mai 2013 (endret) Ettersom at daim911 bumpet den så kan jeg vel bumpe litt mer. Er det noen med erfaringer fra KavEsk som kan fortelle litt om hva man gjør? Har fått med meg at det er lokalisering av fi og muligheten for snikskyttingen men ikke mye mer enn det og det som står på Forsvarets egne sider. Endret 1. mai 2013 av Unquale Lenke til kommentar
herzeleid Skrevet 2. mai 2013 Del Skrevet 2. mai 2013 Ettersom at daim911 bumpet den så kan jeg vel bumpe litt mer. Er det noen med erfaringer fra KavEsk som kan fortelle litt om hva man gjør? Har fått med meg at det er lokalisering av fi og muligheten for snikskyttingen men ikke mye mer enn det og det som står på Forsvarets egne sider. Kavesk driver i hovedsak med oppklaring og skarpskyttertjeneste, noe som ikke trenger å være to adskilte oppdrag. Det vil ofte være en hardere, og ensommere, tjeneste enn det infanteristene driver med, og min påstand er at det også er mer krevende, kanskje først og fremst mentalt. Skarpskyttere er typisk oppsatt på snøscooter, sekshjuling eller fot/helikopter, det samme gjelder for pansret oppklaring, men disse vil ofte være plassert i stridsrom i CV90, derav navnet. I tillegg antar jeg Kavesken i BN2 har MUAS (UAV) og stabselement. Oppklaring/skarpskytter-gutta skiller seg gjerne litt fra infanteristene på mange måter, så det er egentlig mest opp til deg selv hva du tror passer deg. Tjeneste fra kavesk åpner muligheter i de samme miljøene i TMBN samt andre oppklaringsmiljø. 2 Lenke til kommentar
nannasin28 Skrevet 2. mai 2013 Del Skrevet 2. mai 2013 din førstegangstjeneste. De kan som oftest svare. Lenke til kommentar
SuuntoCore Skrevet 2. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2013 (endret) ' Endret 15. november 2013 av daim911 1 Lenke til kommentar
Unquale Skrevet 2. mai 2013 Del Skrevet 2. mai 2013 Takk takk, det ble klarere nå. Får se hva det blir til da jeg synes KpC og KavEsk høres interessante ut, og nesten selvfølgelig hvor KpC er mest interessant. Lenke til kommentar
ArnoldTheTerminator Skrevet 4. mai 2013 Del Skrevet 4. mai 2013 er selv veldig usikker mellom kavesk og kpc.. her blir kavesk beskrevet som ganske så kjipt. Og hva er sannsynligheten for å bli skarpskytter der ? er det veldig hard konkurranse ? Lenke til kommentar
Unquale Skrevet 4. mai 2013 Del Skrevet 4. mai 2013 I en post tidligere fra 2011 husker jeg det ble nevnt at det var 10 skarpskyttere i KavEsk, men vet ikke hvordan dette er nå etter omorganiseringen i 2.Bn Lenke til kommentar
Sopranosfc Skrevet 11. mai 2013 Del Skrevet 11. mai 2013 KPB og KPC er akkurat det samme. Jobben du gjør i KP C vil være akkurat den samme i KP B hvis du har samme stilling. Derfor, ikke bli skuffet hvis du havner i KP B! Videre, så er det jo kule stillinger i støkp også som kan vurderes Lenke til kommentar
SuuntoCore Skrevet 12. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2013 (endret) '¨¨ Endret 15. november 2013 av daim911 Lenke til kommentar
ThorSuth Skrevet 16. mai 2013 Del Skrevet 16. mai 2013 (endret) I en post tidligere fra 2011 husker jeg det ble nevnt at det var 10 skarpskyttere i KavEsk, men vet ikke hvordan dette er nå etter omorganiseringen i 2.Bn om jeg husker riktig så var skytetreningen disse fikk ganske minimal. De var for det meste sure over å drasse rundt på den jævla tunge 12.7 rifla. ah, BTW VIKER FOR INGEN Endret 16. mai 2013 av ThorSuth Lenke til kommentar
herzeleid Skrevet 16. mai 2013 Del Skrevet 16. mai 2013 Det blir ofte slik at skarpskyttere, på tross av navnet, først og fremst brukes til oppklaring men er forventet å kunne bidra med presis ildstøtte om nødvendig. Jeg tviler på at det blir så veldig mye ghilliesuite og stalking i BN2. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå