jolieber Skrevet 5. september 2011 Del Skrevet 5. september 2011 (endret) Jeg ønsker å kjøpe meg en kraftig stasjonær til spill, men det er en stund siden jeg har fulgt med på hva som er bra og ikke bra, så jeg tenkte jeg kunne lufte ting her, og kanskje få litt informasjon fra folk med mer kompetanse på området. Jeg har sett på ett alternativ, men kanskje finnes det bedre alternativer der ute. Anyway, her er info på det jeg har funnet: Multicom Gamer 1400 SLI eXtreme MULTICOM Gamer 1400 stasjonær pc Intel Core CPU (Varenr: MULTICOM_GAMER_1400) ASROCK Fatal1ty Z68 Professional Gen3 socket 1155 - 2 x PCI Express 3.0 x16 slots (Varenr: Z68-PROFESSIONAL-GEN3-) G.SKILL Ripjaws-X 8GB DDR3 Kit for Intel Sandy Bridge (2x4GB), PC3 12800 1600MHz Non-ECC CL9 9-9-9-24-2N 1.5V (Varenr: F3-12800CL9D-8GBXL) INTEL SSD 320 80GB Solid State Drive 2.5" 3Gbps SATA 25nm MLC (Varenr: SSDSA2CW080G310) 2 X ASUS ASUS GeForce GTX 560 1GB PhysX CUDA 2xDVI, native-HDMI, HDCP, "DC" (Varenr: ENGTX560 DC/2DI/1GD5) CHIEFTEC INDUSTRIAL CO., LTD A-135 Series 1000W PSU ATX 12V V2.3, 80 Plus, Modular, 2x 6pin+2x 6+2pin PCIe, 6x SATA, 140mm Vifte (Varenr: APS-1000C) MULTICOM PC-produksjon (Varenr: MONTERING) COOLER MASTER HAF X Big Tower Sort Vifter: 1x 230mm Front, 1x 200mm Topp, 1x 230mm Side, 1x 140mm Bak, Rød LEDs (Varenr: RC-942-KKN1) MULTICOM Strømkabel, fra f.eks. vegguttak til kabinett (Varenr: STRØM_) INTEL Core i7-2600K 3.4GHz Quad Core Processor LGA1155, 850MHz GPU, 8MB Smart Cache, Unlocked, Boxed (Varenr: BX80623I72600K) WESTERN DIGITAL WD Caviar Green 2.5TB SATA 3Gb/s 3.5" IntelliPower 64MB (Varenr: WD25EZRSDTL) PRODUKSJONSVARE Blu-Ray og DVD brenner, SATA, svart (Varenr: BDR_SATA_BLACK) MICROSOFT Windows 7 Home Premium OEM - kun med PC (Varenr: GFC-01051-NO-MULTI) SHARKOON FireGlider Mouse LASER USB (Varenr: 4044951008599) MULTICOM Tastatur med bakgrunnsbelyste LED taster, Multimedia- og Hurtigknapper, Norsk, USB (Varenr: CG-EL2031M) Er dette ett bra alternativ? Er det noen som vet om bedre alternativ pris/ytelse på spill? Endret 5. september 2011 av jolieber Lenke til kommentar
jolieber Skrevet 6. september 2011 Forfatter Del Skrevet 6. september 2011 Jeg beklager, er det noen mulighet for å få flyttet emnet til riktig sted? Lenke til kommentar
Snorre Skrevet 6. september 2011 Del Skrevet 6. september 2011 Er det uaktuelt å sette sammen PC-en på egenhånd? Hvis ikke kan du selv velge de komponentene som passer ditt behov best. For eksempel er det meningsløst å ha 2 * 560 kort i SLI-oppsett istedenfor et enkelt Nvidia 580-kort, med mindre man skal kjøre flerskjermoppsett, og ikke har råd til 2 x 580. Det finnes en haug brukere her inne som kan hjelpe deg med å velge komponenter om du tør å sette sammen selv. Ulempen er at du da kun har garanti på enkeltkomponentene og ikke maskinen samlet sett. Men hvis en del ryker slipper du å sende tilbake hele maskinen... Lenke til kommentar
jolieber Skrevet 6. september 2011 Forfatter Del Skrevet 6. september 2011 Jeg har aldri bygd pc selv, så jeg er litt skeptisk til det. Men det er kanskje mye penger å spare i det. Lenke til kommentar
Snorre Skrevet 6. september 2011 Del Skrevet 6. september 2011 (endret) Det er ikke sånn veldig mye penger å spare i forhold til PC-byggerne til Komplett, Multicom, DustinHome osv. Men litt penger sparer du jo. Og det er ikke veldig vanskelig å sette sammen en PC. Jeg klarte selv å sette sammen min egen PC alene første gang jeg prøvde på noe slikt. Men hvis du velger å kjøpe ferdigbygg ville jeg gått for noe fra Komplett. De har litt flere komponenter å velge mellom i konfiguratorene sine. Edit: Satte sammen en rask handleliste til eksempel: http://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=973614&su=7A60843B-D725-4270-B94E-0BCF18AD5FE7 Totalprisen blir på 14340 kroner. Riktignok er det litt færre vatt på strømforsyningen. Men til gjengjeld er den fullmodulær (ingen faste kabler), og har gullsertifisering. I tillegg får du fem (eller var det syv) års garanti fra Corsair på denne strømforsyningen. Har også satt opp et AMD 6970-kort istedenfor dual 580. Så du får ikke helt like god grafikkytelse, men du kan eventuelt oppgradere senere med et ekstra 6970-kort. Når 7000-serien kommer ut på markedet kommer 6970-kortene til å falle godt i pris, og du vil da få et svært rimelig grafisk oppgradering av systemet. Har valg samme prosessor som i Multicom-pcen. I tillegg får du dobbelt så mye ram (med like spesifikasjoner), en bedre Intel SSD, en bedre HDD (større og raskere), og ikke minst et i mine øyne bedre kabinett. Corsair sine kabinetter er rå på kabelhåndtering og gode løsninger, og er forholdsvis stilrene. Om du ikke liker hvit farge på kabinettet har de også alternativer i sort. For de 3000 resterende kronene som er opp til Multicom-prisen burde du få Windows Home Premium, et ok tastatur og en grei mus. Hvis du trenger dette. Edit: Merk at hovedkortet jeg foreslo ikke er helt like "sprekt" som det i Multicom-pcen. Den har blant annet ikke den nyeste versjonen av PCIe-grensesnittet/porten. Men hvis du planlegger å oppgradere i fremtiden må du antagelig investere i et nytt hovedkort likevel. Og dagens grafikkort klarer seg med PCI-e v.2. Så akkurat det er ikke så farlig. Endret 6. september 2011 av Snorre Lenke til kommentar
pederh Skrevet 6. september 2011 Del Skrevet 6. september 2011 hva med denne http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=647683 kjøpte demo pc fra komplett selv fungerer veldig bra Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå