Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Gjenstander stjålet. Erstattningskrav?

Hugol

Anbefalte innlegg

Hei. Det var i dag under gymtimen at min iPod og lommebok ble stjålet. Alt på en verdi av ca. seks tusen kr. Det er en standar prosedyre at læreren låser gardroben hver gang vi har gym. I dag glemte han det, og jeg opplevde konsekvensene av det. Vanligvis har ikke skolen noe som helst, ansvar for verdisaker man har med hjemmefra, men har jeg noe grunnlag å kreve erstattning e.l. ? Gjenstandene var gjemt nederst i baggen, på innsiden av jakkelommen.

Takk for svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Står ingenting om dette. Læreren sier at alle verdisaker skal legges oppe i et skap han har nøkklen til. Jeg la klokken og mobilen min der, selv om jeg ikke stoler så veldig på han, og regnet med at det ville bli umulig å ta iPoden og lommeboken ettersom det SKAL låses. Jeg forstår at jeg har tabbet meg ut ganske hardt, men likevel er det ingenting jeg kan gjøre?

Lenke til kommentar

Står ingenting om dette. Læreren sier at alle verdisaker skal legges oppe i et skap han har nøkklen til. Jeg la klokken og mobilen min der, selv om jeg ikke stoler så veldig på han, og regnet med at det ville bli umulig å ta iPoden og lommeboken ettersom det SKAL låses. Jeg forstår at jeg har tabbet meg ut ganske hardt, men likevel er det ingenting jeg kan gjøre?

Det er godt mulig foreldrene dine har enten reiseforsikring eller en innboforsikring som også dekker barna. Det er godt mulig du kan få erstatning på den.

Det må du få foreldrene dine til å sjekke i så fall.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...