TheGatherer Skrevet 5. september 2011 Del Skrevet 5. september 2011 Hei! Begynte nettopp andreåret på videregående, og fikk 20000,- i stipend ifjor, noe som jeg også får i år og.Jeg har et snitt på ca. 4,3 og fikk en grei firer i p-matte. Problemstillingen i år er at jeg går S-matte, og jeg merker at den dreper meg. Jeg prøver å jobbe 2 timer før hver matte time, men vurderer sterkt å bytte til enklere matte. Jeg blir med andre svært glad for en svak 3'er, men frykter at en 2'er eller i verste fall stryk på eksamen kan føre til at jeg mister stipendet mitt! Jeg har muligheten til å bytte over nå, men har et stort ønske om å klare det, og har ingen problemer med å jobbe - men matte kunnskapen er på bånd! Hva vil skje med stipendet mitt om jeg får stryk eller 2'er? Informasjon som kan være nyttig: * Alle andre fag ligger jeg rundt 4 eller 5 * Er alltid til stede, kun et par-tre dager fravær i året * Ingen anmerkninger i orden/oppførsel * Ønsker å bli økonom (sivil), høyskolen jeg vil gå på har kun p-matte krav Lenke til kommentar
Randomizer Skrevet 5. september 2011 Del Skrevet 5. september 2011 Stryk omgjør stipend til lån, ja. Lenke til kommentar
Euklid Skrevet 5. september 2011 Del Skrevet 5. september 2011 Aner ingenting om lånekassens regler for videregående, men hvis du vil bli siviløkonom er det verdt å sette inn et virkelig støt for å se om du kan få til matten. Sett gjerne av en helg eller to til intensiv jobbing før du bestemmer deg for å kutte. Du kan komme deg gjennom en siviløkonomutdannelse uten de helt enorme mattekunnskapene, men det er både enklere og mer givende om du har høyere toleransenivå for slikt. Hver time du legger inn nå gir deg svært mye tilbake senere, både i spart tid og økt forståelse. Lenke til kommentar
Lolliken Skrevet 5. september 2011 Del Skrevet 5. september 2011 (endret) Ihvertfall slik det fungerer på høyskole/universitet, så er stipendet ett lån til du har bestått den eksamen du har fått stipend for. Så ja, stryker du har du ett lån istedetfor gratis penger Endret 5. september 2011 av Lolliken Lenke til kommentar
Betenkt Skrevet 7. september 2011 Del Skrevet 7. september 2011 Hvis du lar være å melde fra, eller gir feil opplysninger, kan vi gjøre om til lån det du har fått for mye i stipend og kreve pengene tilbake. Vi kan også nekte deg mer støtte til utdanning. Finner ikke noe om at det blir gjort om til lån dersom du ikke står i et fag, så tror ikke det er tilfellet på vgs. http://www.lanekassen.no/Hovedmeny/Stipend-og-lan/vg/Fravar-og-avbrudd/ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå