AnonymDiskusjon Skrevet 14. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2011 En ting til, kan skabb bare klø i underlivet? -TS Postet av anonym: cae142910e471cadda626047b17baca1 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 14. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2011 La meg gjøre om spørsmålet.. Kan skabb klø, bare i underlivet? Altså det er jo vanlig at det kommer merker og kløe på hender, albuer osv... Men jeg klør jo bare mellom bena. Postet av anonym: cae142910e471cadda626047b17baca1 Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 14. oktober 2011 Del Skrevet 14. oktober 2011 Okei, nå klør det forsatt, og jeg barberte meg skikkelig nedentil slik at jeg kunne se godt huden. Nå er det en del røde runde merker rundtom, litt bortpå lårene også. Regner med det er skabb og legen tydligvis ikke har sett godt nok. Barberte meg selv i underlivet selv for 3 dager siden. Var skikkelig herlig med supermooth hud, vel intil det viste seg at huden ikke likte at jeg hadde fjernet alt håret der. Så det ble masse røde irritasjonsprikker der Neste litt vondt, ikke så behagelig. Om 2-3 dager så tror jeg at alle irritasjonen er borte, og jeg skal barbere meg igjen bare for å se om det jeg har lest stemmer. Altså: Med mindre man har sensetiv hud, eller du kutter deg konstant, så er bare problemet ca den første barberingen, eller når man starter påån igjen etter en lang pause. Men hadde du prikker der når du barberte deg? Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 14. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2011 Okei, nå klør det forsatt, og jeg barberte meg skikkelig nedentil slik at jeg kunne se godt huden. Nå er det en del røde runde merker rundtom, litt bortpå lårene også. Regner med det er skabb og legen tydligvis ikke har sett godt nok. Barberte meg selv i underlivet selv for 3 dager siden. Var skikkelig herlig med supermooth hud, vel intil det viste seg at huden ikke likte at jeg hadde fjernet alt håret der. Så det ble masse røde irritasjonsprikker der Neste litt vondt, ikke så behagelig. Om 2-3 dager så tror jeg at alle irritasjonen er borte, og jeg skal barbere meg igjen bare for å se om det jeg har lest stemmer. Altså: Med mindre man har sensetiv hud, eller du kutter deg konstant, så er bare problemet ca den første barberingen, eller når man starter påån igjen etter en lang pause. Men hadde du prikker der når du barberte deg? Har hatt problemer lenge, med kløe.... Prøver en krem som skal funke mot både skabb og flatlus. Håper på at jeg blir kløfri i løpet av noen uker og at jeg endelig kan kose meg med det motsatte kjønn igjen. Postet av anonym: cae142910e471cadda626047b17baca1 Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 14. oktober 2011 Del Skrevet 14. oktober 2011 Okei, nå klør det forsatt, og jeg barberte meg skikkelig nedentil slik at jeg kunne se godt huden. Nå er det en del røde runde merker rundtom, litt bortpå lårene også. Regner med det er skabb og legen tydligvis ikke har sett godt nok. Barberte meg selv i underlivet selv for 3 dager siden. Var skikkelig herlig med supermooth hud, vel intil det viste seg at huden ikke likte at jeg hadde fjernet alt håret der. Så det ble masse røde irritasjonsprikker der Neste litt vondt, ikke så behagelig. Om 2-3 dager så tror jeg at alle irritasjonen er borte, og jeg skal barbere meg igjen bare for å se om det jeg har lest stemmer. Altså: Med mindre man har sensetiv hud, eller du kutter deg konstant, så er bare problemet ca den første barberingen, eller når man starter påån igjen etter en lang pause. Men hadde du prikker der når du barberte deg? Har hatt problemer lenge, med kløe.... Prøver en krem som skal funke mot både skabb og flatlus. Håper på at jeg blir kløfri i løpet av noen uker og at jeg endelig kan kose meg med det motsatte kjønn igjen. Postet av anonym: cae142910e471cadda626047b17baca1 Hvilken legeinstanser har du vært innom? Sitter med tynn hud og atopisk eksem selv, har fikk noen gode råd fra hudlege. Lenke til kommentar
norskgoy Skrevet 14. oktober 2011 Del Skrevet 14. oktober 2011 (endret) La meg gjøre om spørsmålet.. Kan skabb klø, bare i underlivet? Altså det er jo vanlig at det kommer merker og kløe på hender, albuer osv... Men jeg klør jo bare mellom bena. Postet av anonym: cae142910e471cadda626047b17baca1 Symptomer og forløp Kløe, ofte med forverring om natten og ved svetting, og små nupper eller blemmer i huden, oftest først på hender, siden på større deler av kroppen. Typiske lokalisasjoner for skabbgangene er i tillegg til hendene, fingre, håndledd, albuer, midje, lår og ytre genitalia. Papler eller noduli på mannlig genitalia er nesten patognomonisk for skabb. Hos små barn er ofte hodebunn, hals og fotsåler affisert. Skorpeskabb gir mer generell hudmanifestasjon på større flater med betydelig avskalling av huden. Kløen vil ofte persistere i inntil fire uker etter behandling. Diagnostikk Hudoverflaten og de aktuelle lokalisasjoner må inspiseres nøye med bruk av lupe og godt lys for å finne skabbganger. Sikker diagnose stilles kun ved mikroskopisk påvisning av skabbmidd eller av egg fra hudskrap fra klinisk mistenkt skabbgang. Man kan bruke en tynn nål til å isolere midden, mens skrap av middganger med skalpell egner seg for isolering av egg. Materialet mikroskoperes, eventuelt med litt væske, f.eks. en dråpe olje eller vann. Forresten, har du sjekket sykehuset i Kristiansand og hudavdelingen deres har en SOI-klinikk? De er som regel rimelig gode på hudproblemer også. Eventuelt ta deg en tur innom Olafiaklinikken i Oslo, om du er på en tur der. Endret 14. oktober 2011 av norskgoy Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 14. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2011 Igjen må jeg kansje fikse på det jeg sier... "Lenge" betyr ikke flere år. Men 2-3 måneder etter jeg kom hjem fra ferie. Og på ferien hadde jeg hatt noen sprell med forskjellige damer i USA. Og det var da dette begynte. Derfor tror jeg det er en slags STD. Jeg startet på en helsestasjon, som ikke hjalp meg noe særlig. Så gikk jeg innom fastlege, som jeg føler gjorde alt for lite for å prøve å finne en diagnose. Jeg blir veldig oppgitt, og prøver nå NIX-krem. Hvis det ikke blir bedre nå etter noen uker, kommer jeg igjen til å gå til legen. Og da skal jeg be om SVAR, eventuelt skal de sende meg til noen som kan gi meg svar. Postet av anonym: cae142910e471cadda626047b17baca1 Lenke til kommentar
norskgoy Skrevet 14. oktober 2011 Del Skrevet 14. oktober 2011 (endret) Spør heller etter en henvisning til hudlege med engang, eller finn en allmennspesialist som har spesialisert seg på feltet. Det vil spare deg for mange sorger. http://www.hudlegekontoret.no/fylker/vest_agder Skabb: http://www.hudlegekontoret.no/kategorier/sykdommer/skabb Endret 14. oktober 2011 av norskgoy Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå