StorSlemUlv Skrevet 5. september 2011 Del Skrevet 5. september 2011 (endret) Er jo litt tragikomisk at i disse dagene bruker 'alle' partier helikopter for millioner i valgkampen, men 22 juli i år skulle ikke politihelikopteret brukes... Endret 5. september 2011 av StorSlemUlv 1 Lenke til kommentar
r2d290 Skrevet 5. september 2011 Del Skrevet 5. september 2011 Synes det er helt latterlig med hele den helikopter-diskusjonen. Om man skulle fått dekket hele landet med helikopter som skal kunne være på et hvert sted i løpet av en halvtime, må man sikkert ha minimum 8 helikoptere i landet. Regner man ca. 8 ansatte på hver av disse helikopterene, daglig (3 skift daglig, 2 piloter pr. mulige flytur, 2 reserve ved sykdom, ferie osv.) blir dette fort 25 millioner bare i lønninger årlig, bare for at noen skal være "i beredskap" i tilfelle det skjer noe som kanskje inntreffer hvert 50. år. I tillegg kommer utgifter på helikopter, drivstoff og vedlikehold. Jeg ser ikke helt for meg hvor mye dette blir, men jeg tror ærlig talt at vi hadde spart flere menneskeliv på å bruke disse pengene på å sette opp flere midtrabatter på veiene for å hindre møteulykker (mener det var noe sånt som 80-90 møteDØDSulykker årlig i Norge. Mer ressurser på å få politiet på vannet... Hadde vært mye mer effektivt m.t.p. utøya-situasjonen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå