Guilemo Skrevet 5. september 2011 Del Skrevet 5. september 2011 Her for et års tid siden kjøpte jeg meg Windows 7 Home Premium Oppgradering for Vista og jeg brukte den så for å oppgradere Vista-maskinen min til Win 7. Pcen ble byttet ut for en stund siden og jeg har nå fått bygget meg en ny maskin. Problemet her er at jeg ikke kan bruke Windows-versjonen min ettersom den er en oppgradering. Så, jeg har funnet ut at jeg har to valg: - Enten kjøpe windows 7 på nytt, noe jeg aller helst ikke vil, med tanke på at jeg alt har kjøpt Win7 fra før av. - Finne noen som har en kopi av Vista eller XP. Jeg har spurt en del rundt, men det ser ikke ut til at noen har det. Jeg er student i en liten by, og miljøet er lite. Det mest ideelle for meg ville vært å betale et mellomlegg mellom min oppgraderingsversjon, slik at jeg kan få en full versjon uten å måtte betale den fulle summen. Vet noen om dette er mulig? Oh, en annen ting. Denne versjonen har jeg brukt på en clean install av windows før, og til min overraskelse fungerte serienummeret uten problemet. Jeg ble tvunget til å installere Windows på nytt ettersom jeg hadde en disk-krasj, og da jeg installerte windows etter dette fungerte det ikke. Noen tanker om hvorfor det fungerte den første gangen? Jeg setter stor pris på svar. Lenke til kommentar
Nuffern Skrevet 5. september 2011 Del Skrevet 5. september 2011 (endret) Det finnes en måte å installere Windows 7 upgrade på en blank harddisk. Forstår det slik at du har kassert den gamle maskinen, og det skal derfor ikke by på noen lisensmessige problemer med å flytte over lisensen. Først må du installere Windows uten å taste inn en produktnøkkel. Så gjør du følgende når maskinen starter opp for første gang etter installasjonen: 1. Endre følgende verdi i registeret til 0: HKEY_LOCAL_MACHINE/SOFTWARE/Microsoft/Windows/CurrentVersion/Setup/OOBE/Mediabootinstall 2. Kjør ledertekst (cmd) som administrator. 3. Skriv slmgr –rearm 4. Start maskinen på nytt. 5. I søkefeltet i Start-menyen skriver du slui 03 6. I vinduet som dukker opp skriver du inn produktnøkkel, og velger å aktivere over internett. Endret 6. mars 2012 av Nuffern Lenke til kommentar
Guilemo Skrevet 6. september 2011 Forfatter Del Skrevet 6. september 2011 Takk skal du ha! Jeg skal se på saken. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå