Lolliken Skrevet 5. september 2011 Del Skrevet 5. september 2011 Heisann, Har ett problem med ett nybygget mediacenter av gamle deler, som funket forrige gang jeg brukte de. Har følgende maskinvare: Hovedkort - Abit Fatal1ty H-I90HD CPU - e6600 DDR2 ram fra corsair - Funker helt fint PSU - er fra dette kabinettet Følgende ting skjer med den nybyggete dataen: Når jeg kobler alt opp som normalt får jeg ett lite rødt lys som lyser opp her omtrentlig: Se på fatal1ty-f-i90hd_top_500.jpg vedlegget Dette lyset blinker. Og dataen vil ikke starte opp. Vet at neste steget ikke er en genistrek, men gjorde det allikavel bare for å se hva som skjedde. Lot ALL! spenning stå på, dro ut 24pin kontakten og satt den inn igjen. Da stoppet det røde lyset å blinke, og begynte å være stabilt. Nå kan jeg starte dataen, men tar jeg f.eks å tar ut spenningen fra psu'en, så må jeg gjøre det om igjen for at dataen kan starte. Selvfølgelig ikke en løsning som er levbar for verken meg eller elektronikken. Så det jeg lurer på: Hva er galt hovekortet eller strømforsyningen? Lenke til kommentar
-=CH=- Skrevet 5. september 2011 Del Skrevet 5. september 2011 teoretisk sett kan det være patching på hovedkortet som kødder det til, har alle disse delene vert koblett sammen (altså helt samme) eller har du bare plukket dem fra mange tidligere pcer? Lenke til kommentar
Lolliken Skrevet 5. september 2011 Forfatter Del Skrevet 5. september 2011 Alle delene har vært sammen før, eneste nye er kabinettet. Lenke til kommentar
Lolliken Skrevet 6. september 2011 Forfatter Del Skrevet 6. september 2011 Det var strømforsyningen som skrantet, får kjøpe ny imorgen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå