Gå til innhold

HTC Desire - Hva bør oppdateres, og hvordan?

pstub

Anbefalte innlegg

Heisann!

Har en HTC Desire som jeg rootet og la inn customRom på for cirka et halvår siden tenker jeg. Har ikke satt meg så veldig mye inn i de forskjellige tingene siden den tid, men regner med at det er en del som bør oppdateres.

Her er info fra bootscreen:

-------AlphaRev---------

Bravo PVT1 SHIP S-OFF

HBOOT-0.93.0001

MICROP-031d

TouchPanel-Synt0101

Radio-5.11.05.27

Aug 10 2010 17:52:18

Om jeg går inn i instillinger står det følgende:

Radioprogramvare: 32.49.00.32U_5.11.05.27

Bør jeg oppdatere denne? I så fall med vilken radio? Og hvilken forskjell utgjør det i praksis?

Hva med HBOOT-0.93.0001? Er det noe som bør oppdateres? Har vært inne på AlphaRev.nl, og der ser det jo ut til at man kan oppdatere HBOOT på noe vis. Problemet er å vite hvilken av de forskjellige filene jeg skal bruke! TROR jeg skal velge den første "stock" fila, men er litt usikker. Innbiller meg at jeg kan gjøre noe fryktelig galt hvis jeg velger feil...

STOCK-fila krever følgende:

/system = 250MB

/cache = 40MB

/data = 147MB

Om jeg ser i Titanium Backup så har jeg følgende info:

System ROM: 263MB (123MB free)

Internal: 154MB (16,1MB free)

SD card: 14,9GB (11,5GB free

SD card (a2sd): 1,04GB (915MB free)

Kjører nå CyanogenMod 7.0.3, om det skulle være av interesse.

Har akkurat fått oppdatert ClockWorkMod Rocovery til 5.0.2.0.

Noen som har noen hete tips å komme med for å få min telefon litt mer "up to date"?

Alle tips mottas med stor takk!!!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Velg HBOOT utifra hvliken rom du mener du skal bruke over lengre tid.

Skal du bruke CM7, tar du CM7 HBOOT.Du vil da får mer internlagring.

MEN, det ser ut som du må fixe litt på den rommen du har hvis den skal få plass, ellers går du bare på en bootloop når du prøver å gjenopprette(husk backup).

Jeg har teste de fleste radioene uten å merke noe særlig forskjell, så her får du bar eprøve deg frem:)

Jeg har følgende akkurat nå :

Radio : 5.17.05.23

ROM : CM7 Nightly 180

CM7 HBOOT r2

Lenke til kommentar

Takk for input!

Jeg må innrømme at jeg er litt forvirret når det gjelder HBOOT fra CM... Står CM her for ClockworkMod eller CyanogenMod???

Jeg har kjørt restore et antal ganger de seneste dagene uten noe særlig problem. Eneste er at den booter om to ganger. Første gangen kommer ikke alle ikonene frem, så går det vel et halvt minutt før den starter om og fungerer uten problemer etter det. Hvordan endrer jeg i partitionene? Er det HBOOT som styrer dette? Har lite peiling på dette dessverre...

Holder på å prøve meg frem med litt forskjellige ROM's for øyeblikket bare for moro skyld, kunne egentlig tenkt meg en SENSE-ROM (ja, jeg vet at det egentlig bare er bloatware, men jeg liker kalender, mail og friendstream widgetene!).

Jeg kjører som sagt CyanogenMod 7.0.3 idag. Vurderer å oppgradere denne. Da er spørsmålet om jeg skal kjøre 7.1 RC1 eller siste Nightly (183)... Hva ville du anbefalt? Og i så fall, kan jeg bare legge denne over, eller må jeg kjøre en full wipe?

/pstub

Lenke til kommentar

kjører selv CM7.1 RC1 (CM står som oftest for cyanogenmod) denne går som smurt for meg uten problemer, men jeg bruker Alpharev sin CM7 HBOOT som du får herfra men først på du oppgradere HBOOT til 1.8!

Kjenner ikke så mye til Sense ROMs men var en tråd her forleden dag som gikk gjennom ROMs til desire.

Lenke til kommentar

Grunnet HBOOT partisjonering, er at Desire har ganske snålt med internplass.

Si at du skal kjøre feks Oxygen rom.Denne er ganske nøyaktig en stock android men noen få tweaks.Når man vet at rommen ikke tar mer plass en 80-100 MB er det liten vits å ha større /system partisjon.Her kan man heller allokere mer til /data slik at du kan utnytte mer av internminnet før du må slenge apps på minnekortet.

Skal du teste ut Sense rom feks LeeDroid kan du like greit la HBOOT være siden disse rommene som regel er er større.

Alt i CM7 (dvs lavere og opp til nightlies)skal kunne flashes(oppgraderes) smertefritt uten full wipe.Slett kun dalvik.

Og til sist.Husk allti backup av rom fra ClockworkMod

Lenke til kommentar

kjører selv CM7.1 RC1 (CM står som oftest for cyanogenmod) denne går som smurt for meg uten problemer, men jeg bruker Alpharev sin CM7 HBOOT som du får herfra men først på du oppgradere HBOOT til 1.8!

Kjenner ikke så mye til Sense ROMs men var en tråd her forleden dag som gikk gjennom ROMs til desire.

Heisann, og takk for inspill!

Har funnet AlphaRev's side, men er usikker på hvilken av alle de ulike versjonene jeg skal bruke! Derfor jeg listet opp all info i min første post, for å forhåpentligvis få bekreftet at det er STOCK-fila jeg skal bruke.

Min telefon:

System ROM: 263MB (123MB free)

Internal: 154MB (16,1MB free)

SD card: 14,9GB (11,5GB free

SD card (a2sd): 1,04GB (915MB free)

AlphaRev HBOOT 1.8 Stock

/system = 250MB

/cache = 40MB

/data = 147MB

De matcher jo ikke helt! Greit nok, jeg kan endre partisjon ved en senere anledning, når jeg skal begynne helt fra scratch igjen, men jeg vil velge riktig fil nå i første omgang, slik at jeg kan kjøre restore fra min Nandroid backup igjen, uten at det blir "bråk".

Forstår jeg det riktig at hvilken HBOOT fil jeg velger fra AlphaRev.nl bestemmer hvordan telefonen partisjoneres? Så hvis jeg vil partisjonere om, så kjører jeg bare en annen HBOOT fil?

Takk igjen for all hjelp!

Lenke til kommentar

Forstår jeg det riktig at hvilken HBOOT fil jeg velger fra AlphaRev.nl bestemmer hvordan telefonen partisjoneres? Så hvis jeg vil partisjonere om, så kjører jeg bare en annen HBOOT fil?

Riktig.

Går telefon i bootloop når du gjenoppretter passer den ikke.

Som svar på din første post ang hvilken HBOOT du skal velge:

Jeg lasta inn Titanium backup nå og sjekka mot alpharev cm7 tabellen mot det jeg har på telefon.

Når jeg ser på dine verdier så skal du flashe en HBOOT som allerede er der.Hvorfor?

Du har jo allerede Bravo stock.

Skal du uansett gjøre det, står fremgangsmåten rett under tabellen (som du sikkert har sett)

Et tips er å kjøre fastboot fra linux platform (jeg hadde ihvertfall masse problemer med win)

Min rom :

Titanium backup : System rom 152, Internal 301

Alpharev tabell : System rom 145, Internal 287 (/data)

Det er kanskje noe med bit og byte som gjør at det blir rapportert litt forskjellig???

Lenke til kommentar

OK, jeg er ikke med helt med på notene her forstår jeg! :whistle:

Lastet ned AlphaRev 1.8.img fila igår, brant på en CD og kjørte gjennom hele prosessen. Alt var successful, OK, completed og alt positivt, men merker ikke noen forskjell. HBOOT står fortsatt som 0.93.0001. Trodde det var den jeg skulle oppdatere ved å kjøre det programmet jeg, men tok kanskje feil? Alt funker som før i hvert fall, trengte ikke å kjøre noen recovery eller noe.

Prøvde også å laste ned PB99IMG_stock.zip fila, endret navnet til PB99IMG.zip, la den inn på SD-kortet og prøvde å følge den guiden her:

You can also download the corresponding PB99IMG zipfile, put it on your sdcard, and rename it to PB99IMG.zip. Then start the phone in HBOOT mode (VolDown+POWER) to flash the HBOOT without a PC. It is however still necessary to either restore your nandroid, or reflash your ROM after doing this. The partition LAYOUT has changed, the actual data still needs to be 'moved'.

Dessverre virket det ikke som den fant fila...

What am I doing wrong??? :no:

Lenke til kommentar

Har aldri testa med fil på sd kort, kun via fastboot.

Å slette dalvik er engentlig ikke så nøye, den kan du slette når du vil (kommer tilbake under restart uansett)

Det er bare for å unngå problemer hvis det skulle dukke opp under ny rom.

Her kan du se evt forandringer på rommen hvis du skal oppdatere nightlies ofte.Ikke allti det er nødvendig

Endret av janaha
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...