billywillie Skrevet 5. september 2011 Del Skrevet 5. september 2011 Problem 1. Har en bærbar med vista og en stasjonær med win7. Har laget meg egen hjemmegruppe og delt mapper og hardisker på begge maskinene. Vista maskinen har jeg passord for å starte men har ingen passord på win7 maskinen. Fra win7 maskinen kommer jeg inn på vista maskinen, men ikke motsatt. Win7 ber om brukernavn og passord selv om jeg ikke har det på den maskinen! Problem 2. Har instalert en usb skriver på win 7 maskinen og lagt inn drivere og software på den. På vista maskinen legger jeg så inn drivere til skriveren og det funker bra med utskrift. Men neste gang jeg starter maskinen funker ikke utskrift. Den finner skriveren og starter utskrift men etter en stund så får jeg beskjed om at siden ikke ble skrevet ut! Sletter skriver og legger den inn på nytt og da funker det helt til neste gang jeg restarter. Lenke til kommentar
Bllink Skrevet 5. september 2011 Del Skrevet 5. september 2011 Problem 1: Du må inn på delingssenteret en plass, og på avansert deling eller hva det heter og huka av for passordfri innlogging. Lenke til kommentar
billywillie Skrevet 5. september 2011 Forfatter Del Skrevet 5. september 2011 Problem 1: Du må inn på delingssenteret en plass, og på avansert deling eller hva det heter og huka av for passordfri innlogging. Har vært der og huket av! Men maskinen ber om passord uansett! Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 5. september 2011 Del Skrevet 5. september 2011 Jeg fant ut at uten passord så kommer du ikke inn på win 7? Etter at jeg la inn passord på win 7 maskinen kommer jeg inn fra alle mine maskiner. Winxp og linux. Lenke til kommentar
billywillie Skrevet 5. september 2011 Forfatter Del Skrevet 5. september 2011 Jeg fant ut at uten passord så kommer du ikke inn på win 7? Etter at jeg la inn passord på win 7 maskinen kommer jeg inn fra alle mine maskiner. Winxp og linux. Takk for tipset det gjorde susen. Men det utrolige nå er jo at jeg kommer rett inn på win 7 maskinen uten å logge inn med passord. Kun passord når jeg starter maskinen. Da gjenstår bare skriverproblemet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå