Woodoo Skrevet 6. august 2003 Del Skrevet 6. august 2003 Jeg skal kjøpe meg minne, og jeg har kommet frem til to typer jeg kunne tenke meg: Corsair XMS2700LL: http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...17&GrpID=9&s=pl TwinMOS PC2700: http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...17&GrpID=9&s=pl Hvilke av disse to gir best ytelse? Lenke til kommentar
Prizefighter Skrevet 6. august 2003 Del Skrevet 6. august 2003 Corsair gir best ytelse ja. Men koster selfølgelig mer. Jeg selv vurderte den XMS3500 og fant ut jeg ville ha GEIL.. Hadde jeg hatt pengene hadde jeg gått for XMS3500.. Lenke til kommentar
Ben Dover Skrevet 6. august 2003 Del Skrevet 6. august 2003 Vil anbefale å kjøpe DDR3200 RAM, slik at hvis du oppdaterer til 333 FSB så kan du klokke. Eks. XP2500+@190x12 kjører jeg min på, da er det for lite med DDR2700, og jeg ville kjøpt Twinmos Winbond DDR3200 :wink: Er bare 100 kr dyrere pr brikke Lenke til kommentar
Prizefighter Skrevet 6. august 2003 Del Skrevet 6. august 2003 Heldig du som kan KLOKKE. Skulle ønske jeg kunne sette min på 200 x 11 men neida.. restart,frys,bluescreen.. kan ikke gjøre noe med det. sorry. dette ble visst litt offtopic. Men er enig med denne karen her at du burde minst ha pc3200. Lenke til kommentar
Woodoo Skrevet 6. august 2003 Forfatter Del Skrevet 6. august 2003 Jeg har ikke muligheten til å ha PC3200 på mitt hovedkort. Blir det veldig mye bedre med PC3200? Jeg har tenkt å overklokke, hvis jeg kan klokke prosessoren min mye høyere opp med PC3200 minne, så skal jeg vurdere å skifte hovedkort. Lenke til kommentar
jokki Skrevet 6. august 2003 Del Skrevet 6. august 2003 kan du venligst bytte avatar ettersom forumbrukeren gef har akkuratt den samme som deg. hade gått for corsairen ettersom jeg er strålende fornøyd med mine xms 3200. Lenke til kommentar
Woodoo Skrevet 6. august 2003 Forfatter Del Skrevet 6. august 2003 Beklager, jeg visste ikke at noen andre hadde den avataren... Får se om jeg finner noen andre bra avatarer da... Lenke til kommentar
bamsefar Skrevet 6. august 2003 Del Skrevet 6. august 2003 Skal du bytte hovedkort? Viss ikke så er det vel liten vits i å kjøpe ny ram, med mindre signaturen din er feil da. Du skriver jo selv at du har SD-ram, dette er DDR-ram! No offence, men å skifte ut rammen vil ha liten nytte.(Du måtte jo i så fall kjøpe SD-ram) Du burde heller putte i et par lapper ekstra og kjøpe deg nytt hovedkort, ny prossesor og ny ram. Kan anbefale Abit NF7 V2.0 og XP 2500+.. Dette kombinert med enten Geil, Twinmos w/Winbond eller Corsair (Dyyyrt) blir en veldig bra kombinasjon. Lenke til kommentar
Woodoo Skrevet 6. august 2003 Forfatter Del Skrevet 6. august 2003 Signaturen min er den dataen jeg har akkurat nå. Minnet jeg skrev om her skal jeg ha til ny dataen jeg driver å bygger meg. Lenke til kommentar
UAM Skrevet 6. august 2003 Del Skrevet 6. august 2003 Hvilke av disse to gir best ytelse? Geil! Lenke til kommentar
IntelAmdAti Skrevet 6. august 2003 Del Skrevet 6. august 2003 Jeg har ikke muligheten til å ha PC3200 på mitt hovedkort. Blir det veldig mye bedre med PC3200? Jeg har tenkt å overklokke, hvis jeg kan klokke prosessoren min mye høyere opp med PC3200 minne, så skal jeg vurdere å skifte hovedkort. du bør ha minne som har samme hastighet som CPU-bussen, pc2700 minne danket ut pc3200, pc3500 og pc3700 minne på amd pc i testen på tomshardware guide. Lenke til kommentar
bamsefar Skrevet 6. august 2003 Del Skrevet 6. august 2003 Signaturen min er den dataen jeg har akkurat nå. Minnet jeg skrev om her skal jeg ha til ny dataen jeg driver å bygger meg. Det kunne du jo ha sagt da Anyway, hvilket hovedkort har du kjøpt? Hvis du kan stille volten på minnet opp til 3.0V+ så kommer Geil til sin plass. Du får ikke utnyttet brikken helt uten litt ekstra power. Men sånn egentlig, har du penger til Corsair så er Corsair et bedre valg. (Hvertfall på denne hastigheten) Har du ikke så er Geil virkelig bra. Geil Golden Dragon burde du da kjøpe. De kommer også med noen fete lys på brikkene(Om dette spiller noen rolle for deg). Twinmos w/winbond brikker er heller ikke dårlige. Har disse selv, men får langt i fra utnyttet dem. Mitt hovedkort holder meg nede. Hvilke av disse tre merkene du velger er vel egentlig en smakssak. Bare du ikke velger noe annet no-name scheis så kommer du nok til å bli fornøyd. Lykke til og gratulerer med din fremtidige pc! :wink: Lenke til kommentar
bjalle Skrevet 7. august 2003 Del Skrevet 7. august 2003 Kjøp minimum pc 3200 3500 minne, så kan du sikkert bruke det på ditt neste hovedkort også. Kjøp merkevare og så høy hastighet du har råd til, tror det er liten forskjell på kvaliteten så lenge det er ett kjent merke. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå