T.O.E Skrevet 5. september 2011 Del Skrevet 5. september 2011 Hei! Begge frontlysene på min scooter sluttet å fungere samtidig. Alt annet elektrisk fungerer, og ettersom det er to individuelle lyspærer, så kan det ikke være noe gærent med lyspærene. Hva kan problemet være? Takk! T.O.E Lenke til kommentar
reor Skrevet 5. september 2011 Del Skrevet 5. september 2011 Antar at du kan ha problemer med ledningsopplegg/ bryter eller jordforbindelse Lenke til kommentar
PerB Skrevet 5. september 2011 Del Skrevet 5. september 2011 Evt sikring. Men sjekk for all del at pæren8e) ikke har gått. Du sier ingenting om det er 2 seperate pærer eller 2 glødetråder i samme pære (som i H4 pærer). Lenke til kommentar
T.O.E Skrevet 6. september 2011 Forfatter Del Skrevet 6. september 2011 Det er to helt separerte pærer, så de har ikke gått. Jeg kikket på ledningene og koblingene istad, og alt så rett ut! Men nå er jeg ikke noen mekaniker heller. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 6. september 2011 Del Skrevet 6. september 2011 (endret) Fungerer baklyset? Altså, ikke bremselyset men det vanlige baklyset. Endret 6. september 2011 av sedsberg Lenke til kommentar
T.O.E Skrevet 6. september 2011 Forfatter Del Skrevet 6. september 2011 Nei, faktisk ikke! Men jeg kan ikke bekrefte om det fungerte før frontlysene sluttet å fungere.. Hva kan det være? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 6. september 2011 Del Skrevet 6. september 2011 Her er en teori: - Noen mopeder/scootere/motorsykler henter strøm til lyset direkte fra lysspolen (dynamoen). Strøm til bremselys, blinklys, horn etc. tar de rett fra batteriet. Ryker lysspolen (eller regulatoren) så ryker lyset men du vil ha strøm til alt det andre så lenge batteriet ikke er tomt. - Dette sjekker du ved å måle spenninga på batteriet når motoren sviver. Måler du under 12,8V selv når du ruser så er lysspolen eller regulatoren gåen. Er du heldig er det bare en sikring. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå