BadFurDay Skrevet 5. september 2011 Del Skrevet 5. september 2011 Det har seg slik at jeg er helt bak mål når det kommer til å være kreativ og flink når det gjelder å holde et sunt kosthold. Jeg vet jo at kylling og grønnsaker er sunt. Men da ender jeg opp med å spise kyllingfilet med paprika, gullerøtter osv hver gang jeg skal være sunn. Og det orker jeg ikke. Har tenkt å begynne å trene for å komme i bedre form. Skal ikke akkurat gå ned i vekt, da jeg ligger ca der jeg bør, tror jeg. 187cm og 87/88kg. Det jeg trenger er å bygge litt mer muskler! Men jeg føler at trening er litt håpløst når jeg ikke har styring på kostholdet. Er det noen som har litt forslag til hva jeg kan lage til middag, frokost og kvelds? Gjerne litt forskjellige ting så jeg kan variere litt. Lenke til kommentar
leonthine Skrevet 6. september 2011 Del Skrevet 6. september 2011 Lavkarbo eller lavkalori? Lenke til kommentar
BadFurDay Skrevet 7. september 2011 Forfatter Del Skrevet 7. september 2011 Det har jeg faktisk ikke noen formening om Hvilken er best/sunnest? Jeg føler det ikke trenger å være så utrolig seriøst at jeg må følge en spesifikk diett (enda) så lenge den maten jeg dytter i meg er sunn. Eller er det helt feil tankegang? Lenke til kommentar
leonthine Skrevet 7. september 2011 Del Skrevet 7. september 2011 Hehe, føler ikke at jeg kan fortelle deg hva som er "best" for deg, begge kostholdene har jo pluss og minus med seg, men kan vell si det slik at jeg selv har oppnådd gode mål med lavkarbo.. Tror uansett at nøkkelen er å holde seg "slavisk" til enten karbohydrater eller ikke karbohydrater. Lenke til kommentar
BadFurDay Skrevet 7. september 2011 Forfatter Del Skrevet 7. september 2011 Har fått litt inntrykk av at lavkarbo er en slankediett? Eller er jeg helt på bærtur nå? Jeg skal i allefall ikke gå ned i vekt. Bare bygge om det fettet som måtte være der til muskler Lenke til kommentar
leonthine Skrevet 7. september 2011 Del Skrevet 7. september 2011 Er populært omtalt i mediene slik, men er absolutt ikke en diett, det er en livsstil. Er kjent at mange går mye ned i vekt, men stabilt blodsukker, lengre metthet, mer energi osv er også noe man oppnår med dette. Både odd grenland og strømsgodset har satset på lavkarbo, tror ikke så mange av spillerne der er ute etter vekttap Men igjen, det er jo i utagangspunktet det samme hva du velger når du fra før av er frisk og rask Lenke til kommentar
BadFurDay Skrevet 7. september 2011 Forfatter Del Skrevet 7. september 2011 Hehe, da skjønner jeg Har du no forslag til no måltider i noen av de kategoriene da? Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 19. september 2011 Del Skrevet 19. september 2011 Ikke gå for lavkarbo når du faktisk er interessert i å trene. Karbohydrater er kroppens førstevalg når det kommer til "drivstoff" så du skal ha energi til å utføre treningen. Du kan f.eks laste ned et godt treningsprogram, f.eks "RYP" fra TN.no. Du blir fort å merke at dette ikke er et program med lite karbohydrater. Du får også en oversikt over hva du bør spise, samt hvor mye du bør spise. Lenke til kommentar
BadFurDay Skrevet 19. september 2011 Forfatter Del Skrevet 19. september 2011 Takker for svar! Kanskje ikke riktig sted å poste om man vil få tilbakemeldinger Men takk til dere som faktisk har svart! Jeg har hørt litt om RYP-programmet før. Mange sier at dette ikke er så bra, progresjonen går veldig sakte? Stemmer det? Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 19. september 2011 Del Skrevet 19. september 2011 Nei, den går fort nok. Vil nok tørre å påstå at RYP er et av de mest populære programmene i Norge. Du kan selv gå på TN sitt eget RYP-forum og lese hele tråden med andre sine resultater fra programmet. Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 19. september 2011 Del Skrevet 19. september 2011 Kjenner meg ikke igjen i at progresjonen i RYP er dårlig. Den er jo nærmest konstant. Lenke til kommentar
BadFurDay Skrevet 20. september 2011 Forfatter Del Skrevet 20. september 2011 Da satser jeg på at personene jeg har pratet med ikke har hatt nok kunskap om det, og må ha gjort noe feil med programmet For det virker jo som et bra og gjennomført opplegg hele greia! Er det noe kosttilskudd eller noe shake-greier jeg burde kjøpt i fra nettbutikken til TN? Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 20. september 2011 Del Skrevet 20. september 2011 Du bør ha proteiner, men det må ikke nødvendigvis kjøpes fra TN ettersom de er dyre. Lenke til kommentar
Lednar Skrevet 20. september 2011 Del Skrevet 20. september 2011 ProZyme fra TN er på kampanje. Den har en bra blandingsforhold mellom kase:myse. Anbefales. Lenke til kommentar
BadFurDay Skrevet 20. september 2011 Forfatter Del Skrevet 20. september 2011 Fikk faktisk 100,- avslag på prozyme når jeg registrerte meg Så da bestiller jeg nok den. Noen formeninger om hvilken smak som er best; jordbær, mikspakke eller sjokolade? Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 20. september 2011 Del Skrevet 20. september 2011 Sjokolade er helt kurant når den blandes med melk. Jeg er ikke fan av noen proteinpulver blandet i vann egentlig. Skal være gode alle sammen, men har ikke åpnet min mixpakke. Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 20. september 2011 Del Skrevet 20. september 2011 Sjokolade er helt greit, men du må ikke forvente deg noe positiv smaksopplevelse når det kommer til proteinpulver. Lenke til kommentar
Lednar Skrevet 21. september 2011 Del Skrevet 21. september 2011 Bestilte 3 kg jordbær og sjokolade. Hittil bare smakt jordbæren med melk. Er førstegangsbruker (har hittil spist mat med høyt proteininnhold, men er nå mat lei takke være det ). Synes den var overraskende bra i motsetning til hva jeg har hørt. Om sjokoladen er bedre, gleder jeg meg til å smake den. Lenke til kommentar
BadFurDay Skrevet 21. september 2011 Forfatter Del Skrevet 21. september 2011 Å fy faen. Jeg bestilte ikke den i går ettersom jeg var litt usikker på smaken. Fikk endelig bestemt meg i dag, da var den faen meg satt opp til 999,-. Whooptidoo! Lenke til kommentar
Lednar Skrevet 23. september 2011 Del Skrevet 23. september 2011 Aaah, den er bitter da! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå