Bllink Skrevet 5. september 2011 Del Skrevet 5. september 2011 Har kobla pcen til tven, en Samsung 55" LED 3D TV. Og jeg vil duplisere bilde, at det er likt bilde på begge skjermane. På pcskjermen (22") har jeg 1920x1080. Men på tven får jeg ikke mer enn 1024x768 når eg dupliserer. Står på tven at tven ikkje toler oppløsninga elns. MEN, vist jeg IKKE velger duplisering, also en ny skjerm ved siden av hovedskjermen, da kan jeg ha oppløsningen på fullt. Noen tips? Visste ikke hvor jeg skulle legge tråden, så la den her Lenke til kommentar
Bllink Skrevet 5. september 2011 Forfatter Del Skrevet 5. september 2011 (endret) Er kobla til med VGA kabel btw. Endret 5. september 2011 av Bllink Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 5. september 2011 Del Skrevet 5. september 2011 (endret) Om windows 7: trykk windowstasten og p og velg duplicate. Så flytter du musa over til skrivebordet høyreklikker og velger skjermoppløsning/screen resolution Der skal du se alle skjermer tilkoblet og kunne velge oppløsningen til de. Bruk helst HDMI kabel Endret 5. september 2011 av vesleengen Lenke til kommentar
Bllink Skrevet 5. september 2011 Forfatter Del Skrevet 5. september 2011 Det funker ikke å øke oppløsningen, det er det som er problemet. Står at tven ikke støtter det, og det er veldig rart, sia det er en av di heftigste tvene på markedet :O Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 5. september 2011 Del Skrevet 5. september 2011 Få deg en HDMI kabel. Lenke til kommentar
Bllink Skrevet 5. september 2011 Forfatter Del Skrevet 5. september 2011 Hmm ok. Da kan jeg få så høg oppløsning jeg vil? Men der har jeg bare integrert i hovedkortet, vil det by på problemer? Lenke til kommentar
b-real Skrevet 5. september 2011 Del Skrevet 5. september 2011 Du vil ikke få så høy oppløsning som du selv vil, det har med hvilket skjermkort du har på din pc å gjøre og hva det støtter og kombinasjonen med hva din TV støtter så litt info om din pc så hadde det hjulpet på når man skal hjelpe deg Men en HDMI-kabel er nok absolutt å anbefale. Hvis ikke så kan du benytte et adapter fra DVI->HDMI også Lenke til kommentar
Bllink Skrevet 5. september 2011 Forfatter Del Skrevet 5. september 2011 Ahhh ok. Har en homemade pc med litt div inni: GPU: NVIDIA GeForce GTX 260 (896 Mb) CPU: TripleCore AMD Phenom X3 8750, 2400 MHz (12 x 200) HK: Asus M3N-HT Deluxe (2 PCI, 1 PCI-E x1, 3 PCI-E x16, 4 DDR2 DIMM, Audio, Video, Gigabit LAN, IEEE-1394) Minne: 2 Gb DDR2-800 DDR2 SDRAM (5-5-5-18 @ 400 MHz) (4-5-5-15 @ 333 MHz) Skjermen er en BenQ 22". Sikkert litt overkill dette her, men bedre enn ingenting Ja angående det med overganger. Får du samme "ytelsen" med en overgang fra DVI til HDMI? Eller er rein kabel best? For har integrert HDMI i hovedkortet, men vet ikke ossen det vil fungere, sia jeg regner med den kommer fra skjermkortet fra hovedkortet. Og den har nemlig ingen driver mener jeg. Systemet dreiv å krasja før da jeg hadde 2 skjermkort drivera installert. Kjører PC-skjermen på 1920x1080, det er maks jeg kan få ut. Samme funker på TV'en når den IKKE er i klonemodus. TV'en: http://www.hifiklubben.no/produkter/flatskjerm/led-tv/samsung_ue55d8005-_led-tv.htm Lenke til kommentar
b-real Skrevet 5. september 2011 Del Skrevet 5. september 2011 Hovedkortet ditt støtter følgende i følge Asus: "Supports HDMI™ Technology with max. resolution up to 1920 x 1200" Henter du video ut fra skjermkortet så støtter det følgende: http://www.nvidia.com/object/product_geforce_gtx_260_us.html Maximum Digital Resolution 2560x1600 Maximum VGA Resolution 2048x1536 Jeg ville ha brukt DVI->HDMI adapter da du slipper å styre med 2 forskjellige input(et fra hovedkortet og et ifra skjermkortet) og forskjellige drivere og nvidia sin løsning for 2x skjermer er ganske grei. Et slikt adapter får du kjøpt de fleste elektrobutikker rundt om kring, elkjøp,lefdal, claes ohlson osv. Lenke til kommentar
Bllink Skrevet 5. september 2011 Forfatter Del Skrevet 5. september 2011 Digital Resolution, er det HDMI? Men med VGA kabelen jeg har nå, som bruker en overgang til DVI på pcen kan jeg velge max 1600x(et eller anna) på control center. Men problemet er jo at jeg får en feilmelding på TVen at den ikke støtter så høg oppløsning. Så det mener du er kabelen sin feil? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå