martin9 Skrevet 5. september 2011 Del Skrevet 5. september 2011 (endret) Hei! Har tenkt å lage noe på PC-en som jeg kan legge til ulike regler (skolesammenheng), som jeg ved en senere anledning kan søke opp. Finnes det et program som man kan legge til innlegg (i dette tilfellet regler) som jeg kan søke opp senere? Vet ikke om database blir det rette ordet Eks: -------------------------------------------------- Verb Verb kan defineres som "gjøreord"... -------------------------------------------------- Takk for hjelp! Endret 5. september 2011 av martin9 Lenke til kommentar
stelar7 Skrevet 5. september 2011 Del Skrevet 5. september 2011 Microsoft Access eller MySQL burde funke fint til å lage databaser... Lenke til kommentar
martin9 Skrevet 5. september 2011 Forfatter Del Skrevet 5. september 2011 Finnes det ingen lettere måte? Lenke til kommentar
stelar7 Skrevet 5. september 2011 Del Skrevet 5. september 2011 Spreadsheet på google docs med CTRL + F ? Lenke til kommentar
BonzoDog Skrevet 10. september 2011 Del Skrevet 10. september 2011 (endret) Hvis vi snakker om gratisprogrammer, kan du alltids starte opp med databasedelen av LibreOffice (det som nå er den aktive versjonen av OpenOffice.org). LibreOffice er en gratis Office-pakke som blant annet finnes på norsk også inneholder en databasedel kalt Base. I denne pakken er det også regnearket Calc som kan duge til å lage noe database-liknende (i likhet med Microsoft Excel m.m.). Det er en innføring i Base som kan hjelpe deg i gang. Dette er et slags alternativ for Microsoft Access. Her kan også SQLite nevnes som et mulig alternativ. Database kan være enkelt med bare en tabell, eller hvor komplisert man vil med mange tabeller. Det er noe man må bruke litt tid på å lære seg, men når man har kommet inn i det, så åpner det seg en ny verden av muligheter. Edit: skrivefeil Endret 10. september 2011 av BonzoDog Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 10. september 2011 Del Skrevet 10. september 2011 Hvis Access er for avansert, bare bruk ett regneark. Lenke til kommentar
xibriz Skrevet 12. september 2011 Del Skrevet 12. september 2011 Hvilket som helst av program med søkefunksjon vil klare dette. Notepad, Word, Excel osv. osv. Eneste grunn til å bruke en database til noe slikt er hvis man ønsker å ha det tilgjengelig på web, evt. mer avanserte funksjoner enn det som er beskrevet i førstepost. Lenke til kommentar
EmilieCombine Skrevet 30. oktober 2011 Del Skrevet 30. oktober 2011 http://www.combine.no/blog.html Lenke til kommentar
martin9 Skrevet 31. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2011 http://www.combine.no/blog.html Ganske bra skrevet! Akkurat noe slikt tekte jeg på. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå