Lasse1991 Skrevet 5. september 2011 Del Skrevet 5. september 2011 Jeg har FCP. Jeg har også en Mac med følgende specs: Intel Core i7 2,93 GHz 8GB RAM ATI Radeon HD 5760 1024 MB 160 GB lagringsplass på den ene disken 700 GB lagrinsplass på den andre disken Har også et litt spesielt oppsett, slik at jeg kan starte PC-en som enten Mac OS eller Windows 7 via en startup-disk. Kan dette ha noe å si? Bare post om det er noe relevant info jeg har glemt å poste, så skal jeg komme med det også. Jeg får "Dropped frames"-feilmeldingen; noe som visstnok skal bety at jeg ikke har god nok Mac til å redigere. Men det skjønner jeg ikke. Hvor god Mac må man ha, egentlig? Jeg vil bare redigere, og det hakker og fungerer utrolig dårlig.... Takk for hjelp! Lenke til kommentar
avo Skrevet 5. september 2011 Del Skrevet 5. september 2011 Tja - hva prøver du å redigere? Ukomprimert HD, eller noe litt mer spiselig? Lenke til kommentar
Lasse1991 Skrevet 9. september 2011 Forfatter Del Skrevet 9. september 2011 Har prøvd å redigere MP4-filene fra kameraet! Men det funket ikke, så jeg brukte streamclips og gjorde det om til .MOV-filer. Men fortsatt er det lagg i selve programmet, dropped frames og alt som er.. Lenke til kommentar
Lasse1991 Skrevet 9. september 2011 Forfatter Del Skrevet 9. september 2011 Kamera mitt: samsung h200 Lenke til kommentar
avo Skrevet 2. oktober 2011 Del Skrevet 2. oktober 2011 Prøv å konvertere til et prores format - kjenner ikke eple så godt, men finn deg et format som IKKE er long gop. Long gop er ofte tungt å jobbe med - det er bra for opptak, siden du får brukbar kvalitet på lite plass, men til redigering er det ikke særlig bra. For hvert klipp må du rekode, og om du trykker play et tilfeldig sted, må maskinen lese fra forrige I-frame og frem dit du er. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå