Gå til innhold

[Løst] Får ikke filme med Canon 60D

Anbefalte innlegg

Jeg har også problemer med å filme med 60D.

Får beskjed om at filmingen gar blitt stoppet automatisk. Har et minnekort 32Giga class 10 så det burde holde. Feilene kommer som regel når jeg har slettet noen filmer og bilder. Det er alltid nyttig å slette noen filmer. Gjør gjerne filmopptak der jeg filmer og hvis det ikke hender noe sletter jeg filmen. Det kan være fotball, barn som leker etc. Det kan vel ikke være slik at man ikke kan filme hvis man har slettet film eller bilder. Har du fått ordning på filmingen din.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når du har overført bilder og video til datamaskinen din: Formater deretter alltid kortet i kameraet, så det er helt tomt.

Hvis du aldri formaterer kortet og bare sletter noen få filer innimellom, så blir filene fragmenterte og du ber om problemer.

Flytt innholdet fra kortet til datamaskinen og tøm deretter kortet ved å formatere kortet i kameraet. Alltid. Og så funker det som det skal. :)

Lenke til kommentar
Feilene kommer som regel når jeg har slettet noen filmer og bilder. Det er alltid nyttig å slette noen filmer. Gjør gjerne filmopptak der jeg filmer og hvis det ikke hender noe sletter jeg filmen.

Det å slette underveis kan gi korrupte filsystemer, vil heller anbefale deg og slette i etterkant når du har lastet over til en pc, minnekort er blitt såpass billig at det er bedre og heller ha med et par ekstra kort.

Og som sagt over, alltid formater kortet ikke bruk slettefunksjonen :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...