kentroan Skrevet 5. september 2011 Del Skrevet 5. september 2011 Hei, jeg har akkurat kjøpt meg et Canon eos 60D og skal filme med det men jeg får bare opp meldingen "Movie recording has stopped automaticly" Hva skal jeg gjøre? Er det en feil på kameraet som jeg selv lett kan reparere eller må jeg sende det inn til reperasjon? Tusen takk for alle svar Lenke til kommentar
Klatt3n Skrevet 5. september 2011 Del Skrevet 5. september 2011 (endret) Høres kanskje ut som om minnekortet ditt er for svakt til å lagre store mengder med data fort nok. Det som skjer er da at minnekortet rett og slett ikke klarer å lagre videoen like fort som du filmer, for å si det på den måten. Vet du hvilken klasse det er på minnekortet, og evt overføringshastigheten? Ville satsa på et høyklasse minnekort med MINST 20 mb/s. Endret 5. september 2011 av Klatt3n Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 5. september 2011 Del Skrevet 5. september 2011 Du har fått et for dårlig minnekort. Det du skal ha er minimum class 6. Ignorer hastighetsbetegnelser som "20MB/s" eller hva pokker - det skal være class 6 - som garanterer 6MB/s i enhver situasjon. Det har vært rapporter om jalladrittkort som er class 6 som akkurat ikke klarer å svelge unna. Kjøper du et Lexar eller Sandisk class 6-kort er det kjapt nok. Og for all del - ikke bruk microSD-kort via adapter. Lenke til kommentar
kentroan Skrevet 5. september 2011 Forfatter Del Skrevet 5. september 2011 (endret) Tusen takk for hjelpen, skal finne meg et Sandisk class 6 kort tror jeg Men hvis det finnes et class 7 eller 8 kort vil det fungere bedre enn et class 6 kort? Endret 5. september 2011 av kentroan Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 5. september 2011 Del Skrevet 5. september 2011 Et class 10 eller UHS-I vil være enda kjappere, men for filmingens del er det ikke noe poeng med noe kjappere enn class 6. Du vil evt merke hastighetsforbedring når du overfører bilder og video til datamaskinen, og du vil kunne tømme bufferet hurtigere så du tidligere er klar til ny serie ved mange serier tett på hverandre ved seriefotografering, men til video er det kun om kortet tilfredsstiller kravet til class 6 eller ikke. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 5. september 2011 Del Skrevet 5. september 2011 Hei, jeg har akkurat kjøpt meg et Canon eos 60D og skal filme med det men jeg får bare opp meldingen "Movie recording has stopped automaticly" Hva skal jeg gjøre? Skjer dette med en gang eller etter en stund ? Lenke til kommentar
kentroan Skrevet 5. september 2011 Forfatter Del Skrevet 5. september 2011 Det skjer etter en stund (ca. 10 - 20 sek.) Jeg kjøpte meg et nytt minnekort med class 10 og har klart å filme i 3 minutter. (Jeg orka ikke å filme mere.) Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 5. september 2011 Del Skrevet 5. september 2011 Problem solved. Hva slags minnekort hadde du tidligere? Lenke til kommentar
kentroan Skrevet 5. september 2011 Forfatter Del Skrevet 5. september 2011 Jeg hadde et SDHD Card class 4 (8GB) men kjøpte meg et San Disk Extreme class 10 (8GB) Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 5. september 2011 Del Skrevet 5. september 2011 Jeg hadde et SDHD Card class 4 (8GB) men kjøpte meg et San Disk Extreme class 10 (8GB) Class 4 garanterer bare 4MB/s - Canonhuset krever 5.8MB/s eller deromkring - derfor det stoppet ganske kjapt.. Lenke til kommentar
kentroan Skrevet 5. september 2011 Forfatter Del Skrevet 5. september 2011 Greit Det er fint å vite grunnen til problemet. Er det alle Canonhus som krever 5.8MB/s? Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 5. september 2011 Del Skrevet 5. september 2011 (endret) Greit Det er fint å vite grunnen til problemet. Er det alle Canonhus som krever 5.8MB/s? Alle speilreflekshus (edit: fra Canon, altså), i alle fall. Endret 5. september 2011 av Trondster Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 5. september 2011 Del Skrevet 5. september 2011 (endret) Det skjer etter en stund (ca. 10 - 20 sek.) Jeg kjøpte meg et nytt minnekort med class 10 og har klart å filme i 3 minutter. (Jeg orka ikke å filme mere.) Da er det kortet som setter begrensinger. Det er også begrensinger på hvor lenge du kan filme kontinuerlig, maks 4gb eller 29min 59 sec. Endret 5. september 2011 av Nautica Lenke til kommentar
kentroan Skrevet 7. september 2011 Forfatter Del Skrevet 7. september 2011 På mitt er det ca. 23 min Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 7. september 2011 Del Skrevet 7. september 2011 På mitt er det ca. 23 min Da er nok filen 4GB stor, tenker jeg. Lenke til kommentar
kentroan Skrevet 7. september 2011 Forfatter Del Skrevet 7. september 2011 (endret) På mitt er det ca. 23 min Da er nok filen 4GB stor, tenker jeg. Ikke helt, den er 8 GB stor da Hvilket minnekort vil du anbefale? Endret 7. september 2011 av kentroan Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 7. september 2011 Del Skrevet 7. september 2011 Ikke helt, den er 8 GB stor da Hvilket minnekort vil du anbefale? Tipper du har tatt opp i lavere oppløsning enn full HD. Filene du tar opp film i er maks 4GB/fil - og så stopper opptaket. Sånn har Canon laget det - filsystemet på kortene håndterer ikke større filer enn 4GB, og det er ikke laget så den fordeler opptaket over flere filer. Så - du har kanskje et 8GB minnekort (som jeg antar at du egentlig mente) - men det hjelper ikke - filstørrelsen er maks 4GB. Skal du ta mange sånne klipp - kjøp et stort class 6 minnekort. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 7. september 2011 Del Skrevet 7. september 2011 På mitt er det ca. 23 min Da er nok filen 4GB stor, tenker jeg. Ikke helt, den er 8 GB stor da Hvilket minnekort vil du anbefale? Nå tenkte jeg på video-filen, ikke kortet. Jeg vil tro at hvis du formatterer 8GB kortet ( i kamera), tar en filmsnutt på ca 23 minutter, så får du tatt en til som er litt korterte (21-22m). Først da er kortet fullt. Filstørrelsen på 4GB er en begrensing i filsystemet på kortet, Begrensingen på 29m 59s er kun politisk ... Så du kan aldri få tatt filmner som er lengre enn 23 minutter uansett kort. Men du bør nok kjøpe noen (sanDisk eller Lexar) 16GB eller 32GB kort hvis du skal filme mye. Husk class 6 eller bedre. Lenke til kommentar
kentroan Skrevet 7. september 2011 Forfatter Del Skrevet 7. september 2011 Det er greit, takker for hjelpa Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 7. september 2011 Del Skrevet 7. september 2011 (endret) Når kameraet ikke vil filme lengere er det bare å trykke inn REC-knappen på nytt, ingen ventetid Endret 7. september 2011 av Nautica Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå