De-Iced Skrevet 5. september 2011 Del Skrevet 5. september 2011 Heisann Nå nylig så har jeg fått i oppdrag å prøve å fikse en gammel eMac som tilhører skolen jeg går på. Den bruker OS X 10.3.9 og fungerer "greit nok" på sikkerhetsmodus (CMD + ALT + SHIFT + DEL i oppstart) Da jeg først fikk den så frøys den rett i det den kom inn på skrivebordet eller rett før. Etter å ha vært i Open Firmware og brukt "Reset-nvram, Reset-all", så holdt den ut litt lengre... Så fikk jeg prøvd ut sikker modus og da funker den som vanlig-ish. Men når jeg setter i installasjons disken og prøver å kjøre den, så vil den absolutt ikke... Den kommer til den hvite bakgrunnen med eple logoen, og der fryser den. Og det vet jeg fordi eplelogoen bokstavelig talt "flytter" seg. Har til og med åpnet den og prøvd å se inni, men der så alt fint ut. Så jeg regner med det er software feil, men kan selvfølgelig være hardware også... Men i bunn og grunn, så lurer jeg på om det er en annen metode på å formatere eMac'en? Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 5. september 2011 Del Skrevet 5. september 2011 Men i bunn og grunn, så lurer jeg på om det er en annen metode på å formatere eMac'en?[/font] Det du beskriver kalles egentlig for "å installere OS", ikke "å formatere". Formatering er noe man gjør med harddisker - og det skulle ikke forundre meg om de problemene du har med å få installert OS X rett og slett skyldes feil på harddisken. Hvis du har mulighet til å bytte ut disken med en annen og prøve å installere på den, så vil du kjapt få svar på om det er disken eller noe annet i eMac'en som er feil. Mange hardware-feil synes ikke, så at det "ser fint ut inni" betyr ingenting. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå