Tmz Skrevet 5. september 2011 Del Skrevet 5. september 2011 Hei, på lørdag klarte jeg å dra på meg en liten skade når jeg trente knebøy. Aldri merket noe tidligere, men kjente plutselig etter et sett at kneet var vondt. Det var liksom ikke sånn at jeg plutselig fikk vondt, jeg merket det først etter jeg var ferdig. Det er leggbeinet, sånn ca 5 cm under kneskålen som gjør vondt. Det gjør vondt hvis jeg presser der med en finger eller hvis jeg bøyer kneet. Ser ikke noe merke og det er ikke hovent eller noe. Smerten kan sammenlignes litt med å få et smell i leggen etter feks et spark/slag. Noen som aner hva det kan være? Tenkte å trene rolig fremover, kanskje kutte knebøy helt ut for å se om det blir bedre. Lenke til kommentar
reor Skrevet 5. september 2011 Del Skrevet 5. september 2011 Hei, på lørdag klarte jeg å dra på meg en liten skade når jeg trente knebøy. Aldri merket noe tidligere, men kjente plutselig etter et sett at kneet var vondt. Det var liksom ikke sånn at jeg plutselig fikk vondt, jeg merket det først etter jeg var ferdig. Det er leggbeinet, sånn ca 5 cm under kneskålen som gjør vondt. Det gjør vondt hvis jeg presser der med en finger eller hvis jeg bøyer kneet. Ser ikke noe merke og det er ikke hovent eller noe. Smerten kan sammenlignes litt med å få et smell i leggen etter feks et spark/slag. Noen som aner hva det kan være? Tenkte å trene rolig fremover, kanskje kutte knebøy helt ut for å se om det blir bedre. Hvis du begynner å få forhøyning på beinet kan det være schlatters. http://www.ergomove.no/index.php?cat=kne&gclid=CISMqOaFhqsCFQdO3godhCU00w Lenke til kommentar
Tmz Skrevet 5. september 2011 Forfatter Del Skrevet 5. september 2011 (endret) Kan man få det av å trene styrke altså? Har tenkt på at det kan være det, men løper svært lite. Dessuten spilte jeg mye fotball som yngre, frem til jeg var 15, trodde det var her det var mest utbredt. Rart jeg ikke har fått det før isåfall. Nå er jeg jo 21 og utenfor voksealder. Utifra symptomene passet Patellofemoralt smertesyndrom ganske bra på den siden. Endret 5. september 2011 av Tmz Lenke til kommentar
joakimz Skrevet 5. september 2011 Del Skrevet 5. september 2011 (endret) press knærne ut til siden mens du går ned og mens du går opp igjen, dette gjør også at du aktiverer gluteius og hamerstrings bedre, samt forebygger skader i knærne isteden for og ødlegge knærne med at det faller innover. Husk også og gå så langt ned at lårerne dine er minst paralelle med bakken. En annen ting du burde gjøre som er forebyggende for knærne og som styrker opp rotatorcuffen i knærne er knebøy med strikk i 8tall, rød strikk burde brukes der. Endret 5. september 2011 av joakimz Lenke til kommentar
Tmz Skrevet 12. september 2011 Forfatter Del Skrevet 12. september 2011 Ja men det beste fremover er vel å la kneet hvile til det er bra? Burde kanskje bruke sånne knebånd også, skader er noe dritt altså... Syns det går treigt, snart 10 dager siden og ennå ikke bra Lenke til kommentar
Lednar Skrevet 13. september 2011 Del Skrevet 13. september 2011 Ingen av oss er leger. Om det har gått 10 dager uten noen bedring vil jeg anbefale deg å bestille en time hos legen. På en annen side kan vi kanskje forebygge. En teknikkmessig rett knebøy fører meget sjeldent til skade med mindre du har alt for tunge vekter. Film deg selv (helst fra siden), og post den her så kan vi kanskje gå igjennom hva du gjør. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå