Gå til innhold

[Løst] Bygge ny stasjonær PC til gaming og diverse for 14K

Anbefalte innlegg

Skal bygge PC snart, og har kommet fram til denne listen akkurat nå:

http://www.mpx.no/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=972795&su=D5259E06-D413-4083-9E40-E7052D4D512F

PCen skal brukes hovedsaklig til gaming og ellers vanlig bruk av PC. :!: Spillene jeg hovedsaklig har tenkt til å bruke PCen på er Battlefield 3, WoW, Bad Company 2, og diverse fps- , rts- og rpgspill av nyere dato. Har også lyst til å ha muligheten av å se BluRay-filmer på PCen derfor har jeg lagt til DVD/BluRay-spiller i listen.

Er også litt opptatt av å få lave systemtemperaturer, så jeg håper at kabinettet jeg har i lista vil gi meg lave temperaturer.

Har ikke lagt til skjerm, tastatur og OS enda.. Men skal vel det etterhvert. Vet allerede hvilken skjerm og OS jeg skal gå for, men er litt mer usikker på tastatur. Skjerm skal være Dell U2311h og OS blir Win 7 Ultimate. Det står mellom Steelseries 6gv2 og Logitech G110 som tastatur.

Men jeg har laget meg et budsjett på 16K til kjøp av PC. Og jeg har kommet fram til at det blir omtrent 16K for denne PCen inkludert skjerm, OS og tastatur.

Har også vurdert å kjøpe noen av delene fra dustin da de er billigere der, eller at det er kun mulig å kjøpe det derfra. Men jeg laget handleliste på MPX fordi det ble enklere å dele hele PCen her, med tanke på hvor mange linker jeg skulle ha skrevet inn ellers.

Noen her som har noen tanker eller meninger om builden, evt kan komme med forslag til annet hardware jeg kan vurdere til min PC?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ser bra ut det der, eneste kommentaren jeg har er siden du skal ha SSD til den prisen, hvorfor kjøper du heller ikke en Kingston Hyper X? Den er mye kjappere, ut fra det jeg har lest av tester..

Ellers ser det jo nice ut ;)

Takk :thumbup: Har sett testene for Kingston Hyper X også, men jeg velger heller Crucial M4 pga utholdenheten. Det virker som om Crucial M4 holder ut mye lenger enn SandForce SSD-ene.

Lenke til kommentar

Du veit at CDON sel ASUS P8Z68-V Pro for 1094,- inkludert frakt? Då får du eit steinbra hovudkort med nyaste chipsettet til enno lågare pris enn det du har der.

Mhm, har sett det. Men jeg går heller for P8P67 Pro når jeg ikke kommer til å bruke onboard graphics på cpu... Riktignok, vet ikke helt hvordan cache funksjonen på Z68 utgjør noen forskjell i forhold til P67.. :hmm:

Kanskje jeg kan ta en nærmere titt på P8Z68 hovedkortet.. :whistle:

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte fire deler av PC-en jeg skal bygge. Delene jeg kjøpte først ble kabinett, PSU, hovedkort og cd/dvd-spiller.

Jeg fant senere ut at jeg hadde råd til alle delene samtidig etter at lønna kom inn på konto, men valgte å spare og bruke litt på andre ting i stedet.. :cool:

Resten av delene blir vel kjøpt om ikke så alt for lenge vil jeg tro. :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...