Gå til innhold

Ønsker hjelp med å finne en god IPS monitor

nilsah

Anbefalte innlegg

Jeg har sett meg grundig lei av den dårlige kvaliteten på Samsung TN-skjermene jeg har nå (husker ikke modellnavn), og vil bytte de ut med IPS skjermer. Jeg bruker PCen mye til å se film og modellere i CAD.

Jeg ønsker å gå for en 24tommer med 1920 x 1200, og har da funnet to mulige kandidater:

Dell Ultrasharp U2412M

HP ZR24W

HPen er litt dyrere (3100 vs 2500), men det er kanskje verdt det? Noen som har innspill å komme med? Kanskje dere har ennå noen andre kandidater, eller vil anbefale den ene fremfor den andre av de jeg har funnet? Det blir en ganske stor investering for meg, da jeg skal ha to skjermer, og de er ganske mye dyrere enn TN skjermer. Jeg bruker som sagt PCen mest til video og CAD.

På forhånd takk for alle inspill,

Nils

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

600kr mer for HP ZR24W er nok verdt det. Den billigere Dell-skjermen har bare 6-bit panel.

Gikk selv for Eizo Foris 23", men den er litt mindre og har bare 1920x1080, noe jeg tipper er uaktuelt for deg hvis du jobber på den. Det er en PVA-skjerm og har 3000:1 i kontrast som er endel bedre enn IPS-skjermene sin 1000:1. Må si jeg er utrolig fornøyd med kontrast og bilde på skjermen.

Den kostet bare 1500kr fra komplett:

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=616598

(På jobben driver jeg kun i kontorapplikasjoner, så der har jeg en TN-skjerm med 1920x1200, kunne ikke tenke meg å gå ned i oppløsning der)

Endret av blackbrrd
Lenke til kommentar

Jeg ser Dell U2410 er en del dyrere enn HP ZR24W. Strekker nok budsjettet langt allerede med HPen, så tror 2410 er utenfor rekkevidde. Asusen også var litt dyrere. Men tror nok at jeg dropper den billige dell skjermen.

Så da står jeg vel igjen med HP ZR24W som den mest sansynlige kandidaten. Hva tror dere sjansen er for at den i nær tid kommer til å synke i pris fra de 3095,- som den koster hos netshop?

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...