Gå til innhold

Batteriet har streika!

Anbefalte innlegg

ok, her om dagen fungerte plutselig ikke laptopen min på batteri.. det døde i løpet av få timer uten uker med redusert kapasitet.

1. Er det normalt?

Pc fungerer fint på adapter, men ladelampa lyser gul og grønt (utladning/ lading) med 5 sek mellomrom.

2. Er dette et sikkert tegn på at batteriet er dødt?

Pc min har nesten utelukkende gått på adapter de 2 årene den har levd. Dvs at batteriet har stått på konstant lading uten å få ladet ut særlig ofte...

3. Er det den visse død for et batteri, og bør man hvis man kjører på adapter over lengre tid rett og slett ta ut batteriet?

4. Hvorfor er 12V adapter til laptop så jævla dyrt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

3. Er det den visse død for et batteri' date=' og bør man hvis man kjører på adapter over lengre tid rett og slett ta ut batteriet?

quote']

Hvis batteriet er fulladet så (tror jeg) at PCen går "utenom" batteriet hvis man bruker en nettadapter. For å forbedre levetiden på et batteri så burde man lade det helt ut (ca 5-10 minutter igjen). Uansett så skal batteriet tåle noen hundre oppladninger før det går koken.

Lenke til kommentar

Hvis du har hatt maskinen i 2 år er det nok helt normalt at batteriet "dør" enten du har brukt det mye eller ikke..

Min filosofi er å bruke batteriet slik det passer DEG best, og ikke gjøre nødvendigvis hva som er best for batteriet, tror man får mest glede av maskinen på den måten jeg 8)

Lenke til kommentar

Søk på forumet så finner du en del informasjon.

Hvis din bærbare står plugget i veggen hele dagen så er det best å ta ut batteriet.

Batterier liker også å bli brukt, men hvis det er et Lion så lever det lengre hvis du har mange små utladinger enn mange dype utladninger (til det nesten er tomt).

Skal du ikke bruke batteriet ditt på lenge så er det best å oppbevare det kaldt og tørt (ikke minus grader) ved 40->50% kapasitet. Men batteriet bør brukes minst en gang i måneden.

Men som sagt, batterier varer vanligvis ikke lengre enn 2 år selv om du ikke bruker det. Batteriet begynner å bryte seg selv ned fra det blir laget på grunn av den kjemiske oppbyggingen.

Du må nok belage deg på å kjøpe ett nytt batteri desverre, det er ingen måte å gjennvinne tapt kapasitet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...