Gå til innhold

Nokia N9 tråden


Slai

Anbefalte innlegg

Nå har ikke jeg X10, men jeg synes til nå at det har vært avhengig av hvilken software telefon har. Med den som den ble levert med, PR1.0 var den treg og jeg irriterte meg over at jeg alltid måtte vente. Etter oppdatering til PR1.1 er den mye raskere og mer snappy. Fortsatt ikke like rask som Motorola RAZR f.eks, men den har jo helt annen hardware også. Så nå synes jeg N9 har blitt så bra, at vi ikke bør kjøpe Nokia med WM7, bare så de får labert salg og bra salg på N9. Kanskje de da vil se hvilket utrolig potensiale de har i MeeGo. :roll:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

kjøpte denne mobilen idag, men forstår ikke helt hvordan eg lukker programmer fullt og helt, er lissom ingen avslutt osv så når eg åpner fks galleriet og kamera og slikt og skal utav igjen er det ingen knapp som avslutter det? så eg må bare skrolle til siden lissom men da er det vel forsatt åpent i bakgrunnen sammen med allt det andre eg ikke klare og komme meg utav, komme meg jo tilbake til menyen osv men virker som dem tinga eg da har vert innpå og bare har måtte scrolla meg til siden for og komme bort fra hoper seg opp, se fks på dette bilde, her er diverse som eg ikke har fått lukka som ser ut til og ha hopa seg opp og ikke blitt avslutta..

 

76589955.jpg

Lenke til kommentar

kjøpte denne mobilen idag, men forstår ikke helt hvordan eg lukker programmer fullt og helt, er lissom ingen avslutt osv så når eg åpner fks galleriet og kamera og slikt og skal utav igjen er det ingen knapp som avslutter det? så eg må bare skrolle til siden lissom men da er det vel forsatt åpent i bakgrunnen sammen med allt det andre eg ikke klare og komme meg utav, komme meg jo tilbake til menyen osv men virker som dem tinga eg da har vert innpå og bare har måtte scrolla meg til siden for og komme bort fra hoper seg opp, se fks på dette bilde, her er diverse som eg ikke har fått lukka som ser ut til og ha hopa seg opp og ikke blitt avslutta..

 

76589955.jpg

om du har siste oppdateringa, så kan du swipe ned når du f.eks er inne på kamera/galleri etc. så lukker du programmer, har du ikke siste oppdateringa, må du aktivere dette selv.. når du er inne på den siden du viste, så er hele meninga at prog skal legges dit "åpne" for lettere å kunne åpnes igjen om du har bruk for det.. men om du holder fingern på skjermen i et-to sek. når du er på den siden du viser, så får du opp valg om hvilke programmer du vil lukke. et rødt kryss på hvert program, eller du kan lukke alle.

Lenke til kommentar

Bare ett par spm etter litt lesing om mobilen, og litt trykking i butikken.

 

Hvordan er det man egentlig låser/låser opp skjermlåsen? Er det dobbel tap på skjermen for å åpne?

 

Og jeg har lest flere steder hvor det har stått at det er mulig å bruke Android Market på N9, stemmer dette?

Lenke til kommentar

Dobbeltap på skjermen når den er i dvalemodus (du bare ser svart skjerm med klokke på), da vil du se låseskjermen din (wallpaper+klokke+notifications), så sveiper du fra uansett side av skjermen for å dytte låseskjermbildet bort og telefonen er ulåst.

 

Alternativt kan du konfigurere at dobbel-trykk på låseknappen låser opp tlf.

 

Det du har lest om Android Market er egentlig at Alien Dalvik skal kunne la deg kjøre Android apps på N9, (ikke bruke Android Market,) men det er ikke kommet enda, og er usikkert om vil komme i det hele tatt.

Endret av Slai
Lenke til kommentar

ja va vell 2 kolonner bortover her og, bare zooma ut viss eg husker rett så ble det slik og forblir slik.

men ein anna ting eg nå lurer på, hvor endrer eg themes på mobilen? fant bare wallpapers men ikke hvor man endrer themes, og når eg skifter wallpaper er det kun noe eg ser i det eg låser opp tlf og ikke ellers når eg sveiper tilbake til framsiden hvor klokken er da er den bare svart igjen og ingen bakgrun..

og er det muligt og skiffte pauseskjerm og?

Endret av Proxor
Lenke til kommentar

Jeg er svært interessert i N9 og Meego, og har kikket en del på den hos forhandler.

 

Imidlertid er jeg kommet så pass opp i årene at synet ikke lenger er det det var, og jeg sliter med den lille størrelsen på teksten på menyer osv. Jeg har lett for å se om jeg kan finne noe som vil øke skriftstørrelsen, men har ikke klart det. Kjenner dere andre til noen slike muligheter?

 

En viktig funksjon i min mobilbruk er å kunne lagre mange små-notater. Så langt jeg har kunnet se er det ikke mulig å lagre disse i (hierarkiske) mappestrukturer. Kjenner dere til om det er noen slik innebygget funksjon, eller er det en app som kan brukes for dette?

Lenke til kommentar

Du kan alltids legge notater og tekstdokumenter hvor du enn vil i mapper hvor som helst, med en filutforsker eller via terminalkommandoer.

 

Skrifstørrelse kan du endre på globally via en ini-fil såvidt jeg husker, skal være en link til det en plass i denne tråden (en post skrevet av meg, husker desverre ikke nøyaktig hvor den ligger i denne tråden) eller bare i notatet du skriver ved å velge skriftstørrelse.

 

EDIT: jeg gadd lete, posten er her.

 

 

men ein anna ting eg nå lurer på, hvor endrer eg themes på mobilen? fant bare wallpapers men ikke hvor man endrer themes, og når eg skifter wallpaper er det kun noe eg ser i det eg låser opp tlf og ikke ellers når eg sveiper tilbake til framsiden hvor klokken er da er den bare svart igjen og ingen bakgrun..

og er det muligt og skiffte pauseskjerm og?

 

Jada.

 

Se her:

 

Modifisere Lock Screen/LowPowerScreen

 

Faster Darker theme for N9

Endret av Slai
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...