Terminal Skrevet 4. oktober 2011 Del Skrevet 4. oktober 2011 (endret) Så det straks jeg hadde lagt inn svaret Har dessverre ikke noe løsning på den foreløpig. Jeg benytter kun MFE. Endret 4. oktober 2011 av Terminal Lenke til kommentar
Andynator Skrevet 4. oktober 2011 Del Skrevet 4. oktober 2011 Ja, Ovi konto er oppe og står. Bare med Netcom, Chess eller ulåst. Men nå til neste spm! Hvordan synker jeg den med Outlook??? Dette gjorde jo andre Nokia mobiler via Ovi suit..... Som det ser ut til nå finnes det bare en mulighet via Exchange...men jeg bruker ikke det på min private PC og Outlook der. AKIRA Da ble denne og ubrukelig for meg , Gmail er ikke aktuelt overhodet Hei Øyvind, Takk for at du kontaktet Nokia Care kundeservice. Det stemmer at det ikke er noen direkte synkroniseringsmetode mellom telefonen og Outlook. Dette er fordi på N9 satser man på synkronisering via Cloud tjenester. Altså synkronisering opp mot internett baserte løsninger. En alternativ løsning i ditt tilfelle vil da være å synkronisere ditt Outlook innhold til Gmail og så synkronisere Gmail til telefonen. Jeg vil til sist gjøre deg oppmerksom på at dette er logget som feedback til våre utviklere. Det er mulig at det med tid vil komme utvidet support for dette gjennom oppdateringer. Angående Mac support så den programvare som er tilgjengelig for N9 kompatible med Mac. Nokia Link heter programmet og brukes for sikkerhetskopiering, overføring av media og oppdatering av programvare. Lenke til kommentar
anordne Skrevet 4. oktober 2011 Del Skrevet 4. oktober 2011 (endret) Latterlig!! Selv om den legger opp og tvinger på deg nokia konto synes jeg de kunne beholdt lokal synking, og at de henviser oss til google er jo ikkke bra. Regner med det kommer no ordning på dette straks. De kunne værtfall tilbydd epost med exchange-støtte med den jælva nokiakonton. Edit : Dette gjør meg forbanna, synking lokalt og uten opprettelse av kontoer og enkelt kunne styre med mine private pcer uten av være avhengig av nett er ikke hva jeg ser for meg av åpenhet. Kunne langa ut nå, men skal heller drikke øl og prøve å glemme, at jeg ikke har n9, at posten bruker 20 timer på å levere en pakke 6 mil fra omlastningssentralen, og at nokia har FJERNA lokal sync. Jaja ikke store problemer egentlig. Skål :tease: Endret 4. oktober 2011 av anordne Lenke til kommentar
Slai Skrevet 4. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2011 husker du n900 da den kom? gi folk et par sekunder for å få tak i mobilen og lage noe styr først =p . Lenke til kommentar
anordne Skrevet 4. oktober 2011 Del Skrevet 4. oktober 2011 (endret) Jepp. håper virkelig det er like god tilgang til å gjøre ting på n9. non-mobile browsing er og noe jeg satt storstor pris på på n900. Brukte aldri facebook app Funker programbehandleren i tilegg til ovi store, eller MÅ man opprette konto for å innstallere apps via menyene. Endret 4. oktober 2011 av anordne Lenke til kommentar
Slai Skrevet 4. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2011 Nei ble lite facebookapp på sgs2 og n900. Regner med det kommer full desktop browsing på N9 om ikke lenge, om så firefox eller opera. Operafolkene digga jo N900 så mye at de laget en versjon til den fordi alle på kontoret hadde en selv. Selv vil jeg ha litt statusbar-daemons, brightness kanskje, og sikkert flere ting jeg ikke kommer på i farten. Hm... du må ha ovi konto for å bruke Ovi Store ja, men du kan installere deb-filer direkte på telefonen via filbehandler eller terminal såklart. Lenke til kommentar
AKIRAx77 Skrevet 4. oktober 2011 Del Skrevet 4. oktober 2011 Hei Til dere med kartproblemet. Endre språk til Engelsk på tlf og det fungerer sannsynligvis etter at terminalen har restartet. Da ser du hva som er installert og kan installere ytterligere kart (fungerte for meg). (Nokia er informert). Ja, når jeg byttet til Engelsk så fikk jeg lastet ned alle kart jeg ville. Håpet at når jeg byttet til Norsk så kunne jeg fortsette med det...men nei. Så da må tlf være på Engelsk...og sette skrivespråk på Norsk. Ikke ideelt.... Men regner med det kommer en fiks på det. AKIRA Lenke til kommentar
KapteinKaos02 Skrevet 5. oktober 2011 Del Skrevet 5. oktober 2011 Er det noen av dere som har fått telefonen som har fått testa kamera. Er det like bra som f.eks N8? Gode bilder og videopptak er et viktig kriterie for meg når jeg nå endelig har bestemt meg for å gå til innkjøp av min første smartmobil. Lenke til kommentar
Slai Skrevet 5. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2011 Kameraet er ikke HELT like bra som N8, men det er et jævla bra kamera. MYE raskere og! Jeg har gitt dama min gamle N8 siden jeg ikke trenger den til kameratelefon lengre. N9 mangler hardware shutterkey da, men det kommer garantert snart noe som gjør at du kan bruke volumerockers eller powerkey til shutter. Lenke til kommentar
AKIRAx77 Skrevet 5. oktober 2011 Del Skrevet 5. oktober 2011 Kalender: Jeg kan lage nye apointements, men man kan ikke sette om eller når alarmen skal gå av. Det står heller ikke når den vil gå av. Men det er et "bjelle" symbol som indikerer at varsel er på. Eller har jeg ikke sett godt nok? Anyone? AKIRA Lenke til kommentar
Slai Skrevet 5. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2011 Du har ikke sett godt nok . Klikk på Calendar, klikk på "+" og trykk på pila så du får se flere valg under "attatchments". Ser du der det står "Reminder"? Trykk der. Der velger du når du ønsker få alarmnotification på det. Lenke til kommentar
leirdueredet Skrevet 5. oktober 2011 Del Skrevet 5. oktober 2011 Kameraet er ikke HELT like bra som N8, men det er et jævla bra kamera. MYE raskere og! Jeg har gitt dama min gamle N8 siden jeg ikke trenger den til kameratelefon lengre. N9 mangler hardware shutterkey da, men det kommer garantert snart noe som gjør at du kan bruke volumerockers eller powerkey til shutter. Ikke helt like bra ?? Var det ikke Nokia som sa N9 skulle få bedre kamera enn N8 da ? Vet den mangler xenon-blitz, men er ikke selve optikken bedre ? Hvordan er utformingen på tastene i forhold til N8 om det blir endret i software ? Lenke til kommentar
Slai Skrevet 5. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2011 Jeg vet ikke om optikken ER bedre. Mener å ha lest en plass at Nokia hadde sagt det ikke var bedre, men mye raskere og ikke langt unna, eller noe. Da stiller vi den diskusjonen død for min del, da aner jeg bare ikke i det hele tatt. Hvilke taster tenker du på? Lenke til kommentar
AKIRAx77 Skrevet 5. oktober 2011 Del Skrevet 5. oktober 2011 Klikk på Calendar, klikk på "+" og trykk på pila så du får se flere valg under "attatchments". DOH! AKIRA Lenke til kommentar
Slai Skrevet 5. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2011 Hvordan developermenyen ser ut med developermode påslått. den har da installert terminal og et developertool for å koble til pcn og rebootet med en gang man skrur devmode på, og denne skjermen dukker da opp etterpå. Lenke til kommentar
leirdueredet Skrevet 5. oktober 2011 Del Skrevet 5. oktober 2011 (endret) Jeg vet ikke om optikken ER bedre. Mener å ha lest en plass at Nokia hadde sagt det ikke var bedre, men mye raskere og ikke langt unna, eller noe. Da stiller vi den diskusjonen død for min del, da aner jeg bare ikke i det hele tatt. Hvilke taster tenker du på? De du nevnte: N9 mangler hardware shutterkey da, men det kommer garantert snart noe som gjør at du kan bruke volumerockers eller powerkey til shutter. Er jo viktig att tastene ikke er for små/knotete osv.. ? På N8 er de helt perfekt etter min smak Endret 5. oktober 2011 av leirdueredet Lenke til kommentar
Slai Skrevet 5. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2011 De funker veldig greit. Tenk den leaka Belleversjonen du hjalp meg finne. Noe i den duren. Lenke til kommentar
abil Skrevet 5. oktober 2011 Del Skrevet 5. oktober 2011 Har 1 til salgs:)Prøvd i 2dager,helt strøken med kvittering fra nokia store. Lenke til kommentar
leirdueredet Skrevet 5. oktober 2011 Del Skrevet 5. oktober 2011 (endret) De funker veldig greit. Tenk den leaka Belleversjonen du hjalp meg finne. Noe i den duren. Ok, bra det da, er nemlig mange telefoner hvor selve knappene blir for små og knotete, men Nokia pleier jo ha god fokus på akkuratt dette Ah.., det var deg ja Bra Belle fungerte, jeg har faktisk ikke lagt den inn selv enda, men kommer nok til å gjøre det snart Har du fått noe inntrykk av batterikapasiteten til N9 ? (gjerne i forhold til N8) Endret 5. oktober 2011 av leirdueredet Lenke til kommentar
Slai Skrevet 5. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2011 belle er som android. litt mer knotete, men milevis foran anna. abil: hvis den er magenta er jeg interessert. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå