dkndude Skrevet 5. september 2011 Del Skrevet 5. september 2011 Kjøpte ny pc torsdag forrige uke, en HP Pavillion dv6 bærbar PC. Pcen fungerte helt fint helt til igår. Jeg sitter å skriver på en naturfags journal da maskinen plutselig slår seg av. Jeg prøver å trykke på knappen for å få den på igjen, men den nekter å starte. Det skjer ingenting når jeg trykker på på-knappen! Til informasjon var det koblet inn både en ekstern harddisk og en mus i maskinen. HJELP! Lenke til kommentar
Atlanterhavet Skrevet 5. september 2011 Del Skrevet 5. september 2011 Har opplevd dette sjølv ved eit høve. Då var det kjølevifta som tykte ho hadde gjort nok, og takka for samarbeidet... Lenke til kommentar
dkndude Skrevet 5. september 2011 Forfatter Del Skrevet 5. september 2011 Har opplevd dette sjølv ved eit høve. Då var det kjølevifta som tykte ho hadde gjort nok, og takka for samarbeidet... Men kan dette være noe som har skjedd med meg også? PC-en var jo bare tre dager gammel... Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 5. september 2011 Del Skrevet 5. september 2011 Det er nok noe annet som har skjedd her , det eneste du kan gjøre er å levere pcen tilbake der du kjøpte den og få en ny en tilbake snart. Som regel regnes pcen som DOA når slikt skjer. Hva som har feilet er vanskelig å si, det kan være både skjermkort eller batteri / psu. Lenke til kommentar
Atlanterhavet Skrevet 5. september 2011 Del Skrevet 5. september 2011 Det er nok noe annet som har skjedd her , TRENG det eigentleg vera anna? Det hender då nye komponentar og bryt saman temmeleg fort om dei har "teknisk feil"? Men ellers, heilt samd i at dette er ei sak for leverandøren. Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 6. september 2011 Del Skrevet 6. september 2011 TRENG det eigentleg vera anna? Det hender då nye komponentar og bryt saman temmeleg fort om dei har "teknisk feil"? Men ellers, heilt samd i at dette er ei sak for leverandøren. Enig med at nye komponenter kan bryte sammen ja, men slik jeg tolket ditt forrige innlegg så mente du at det var vifta som hadde tatt kvelden og at maskinen derfor ikke startet. Utifra hva brukeren beskriver så sitter han med datamaskinen som plutselig slår seg av, når han prøver å starte den på ny så skjer ingenting , noe som er et tegn på at det er litt mer en kun en vifte som har tatt kvelden (Alle bærbare har en funksjon som gjør at ved kritisk Cpu temperatur så starter den å klokke ned, hjelper dette ikke så slåes maskinen av og kan startes når temperaturen er mot normalen igjen). Lenke til kommentar
dkndude Skrevet 4. april 2012 Forfatter Del Skrevet 4. april 2012 Har glemt å skrive svar her. Men jeg tilbake til leverandøren, og fikk ny på minuttet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå