Fylliksen Skrevet 5. september 2011 Del Skrevet 5. september 2011 Jeg driver og sparer opp penger fra jobben i usa nå, og lurer på den beste måten å få de tilbake på norsk konto uten å måtte betale så mye i gebyrer og greier. Jeg skal reise rundt i latinamerika noen mnd når jeg er ferdig her, så jeg vil gjerne vite hvordan jeg får mest mulig ut av pengene. Foreldrene mine kommer på besøk mot slutten av programmet mitt, kan de ta med penger hjem og sette det inn på kontoen min uten at banken tar mye av det i gebyr? Bør jeg ha en amerikansk konto med pengene på som jeg bruker i utlandet til kontoen går tom? Bør jeg overføre alle pengene elektronisk til bankkontoen min i norge? Eller er det noen annen måte som er billigere? Lenke til kommentar
PerB Skrevet 5. september 2011 Del Skrevet 5. september 2011 Din norske konto er i NOK? Dermed vil du måtte veksle om fra USD til NOK før pengene kan gå inn på kontoen. Omveksling av kontanter er gebyrbelagt og kursen dårlig. Overføring elektronisk gir bedre kurs. Men her må du ta hensyn til hva den amerikanske banken tar i gebyrer. Og husk at sjekk tar tid og gir gebyrer i tillegg til veksling. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå