Gå til innhold

Fra Canoscan Lide 200 til Canon PIXMA MG8150?

Gjest Slettet-77do0b

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-77do0b

Det har seg slik at jeg per i dag er i besittelse av en Canoscan Lide 200, som jeg er strålende fornøyd med, men nå har omsider behovet for en printer begynt å melde seg. Plassbesparing er et nøkkelord her, og derfor ønsker jeg en printer (Canon Pixma MG8150) som kan erstatte min gjeldende flatbedscanner. Derfor lurer jeg på om noen har erfaringer nok til å anbefale, eventuelt fraråde meg å bytte ut scanneren min med nevnte printer?

Jeg har også sett noe på Epson Stylus sin PX720 som er betraktelig mer prisgunstig, men er noe skeptisk på scannerkvaliteten. Minus er det at den heller ikke har mulighet for scanning av 35mm.

Endret av Slettet-77do0b
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er i samme situasjon. Grunnet plassbesparelse er jeg på jakt etter en multifunksjonsprinter og hadde kanskje tenkte å vente på

Canon MG8250 som er 2011 versjonen. Skulle ikke den komme ut rundt september 2011 ?

Ellers jeg er fornøyd med min trofaste scanner over mange år CAnonScan Lide 500F.

Hvordan er scanner modulen i MG8150 i forhold til Lide 500F / Lide 200 ?

Endret av spetter
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b

Jeg endte opp med å kjøpe 8150, og jeg kan ikke på noen måter si at jeg angrer på det. Foreløpig har jeg ikke funnet noe som tyder på at den gjør dårligere scanninger enn Lide 200. Printmessig så er jeg også storfornøyd. Jeg har dog ikke noe å sammenligne med fra før av når det gjelder hverken 35mm scanning eller printing, men jeg synes det funker knall. Har enda til gode å finne noen negativer som er tatt med skikkelig opptikk framfor familiefotos fra 60-tallet.

Dessverre er jeg på jobb fram til i morgen tidlig, men i løpet av morgendagen så kan jeg jo legge ut noen eksempler.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b

Jeg hadde helt glemt lovnaden min fram til i dag. Så for andre som kanskje er nysgjerrige så tok jeg et bilde jeg hadde liggende. Det er tatt med et eldre Trip 35-kamera så kvalitetsmessig er det ikke top nodge, men det er denne typen bilder jeg driver å scanner så.

Scannet med VueScan 9.0.56 på 1200 dpi.

Hvitbalansen lot jeg bare være på auto.

Lide 200:

post-136301-0-42738000-1316109444_thumb.jpg

MG8150:

post-136301-0-23249300-1316109472_thumb.jpg

Her er de ukomprimerte filene i tilfelle det skulle være av interesse for noen:

Orginalfiler.rar

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...