Haawkings Skrevet 4. september 2011 Del Skrevet 4. september 2011 Hei! Trenger anbefalninger til kjøp av et skummelt spill.. sett litt på Jericho og syntest det så ganske bra ut , men ser det har fått dårlige kritikker. Har Resident Evil fra før og fra den erfaring så er jeg mer ute etter et first player view.. shooter kanskje. Men la meg høre hva som hvirkelig skremmer vettet av folk her :-D Fyr løs! Lenke til kommentar
J. Verlander Skrevet 4. september 2011 Del Skrevet 4. september 2011 (endret) Amnesia: The Dark Descent. http://www.youtube.com/watch?v=L1RKuM57nPA se på 3:40 feks. edit: spillet går ut på at du skal komme deg ut av en forhekset borg, men tingen er at du ikke kan forsvare deg eller angripe, bare gjemme deg og vente til at monstrene har dratt sin vei. Du må også ha lys, hvis ikke bli karakteren gal og for å få lys må du finne lampeolje. Kanskje ikke så mye action, men sykt skummelt. Endret 5. september 2011 av b3ndik 2 Lenke til kommentar
Haawkings Skrevet 5. september 2011 Forfatter Del Skrevet 5. september 2011 Åhåhåhå, bra konsept Takker, skal definitivt få tak i detta, mere bra ? Lenke til kommentar
Crazy Joe Davola Skrevet 5. september 2011 Del Skrevet 5. september 2011 Amnesia finnes kun til PC, bare sånn at det er sagt. Men om du er interessert i PC-spill også kan Penumbra være verdt å sjekke ut også. Til PS3 derimot er det ikke så mye, men kan anbefale Siren: Blood Curse. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b Skrevet 5. september 2011 Del Skrevet 5. september 2011 Om du er ute etter noe mer actionbasert så er jo også F.E.A.R et godt alternativ. Lenke til kommentar
Haawkings Skrevet 5. september 2011 Forfatter Del Skrevet 5. september 2011 Synd det bare er til PC, var ganske midt i blinken, kommer til å være nødt for å koble til PC'en til TV'en :-D Har prøvd Siren- blood curse, bare spilt begynnelsen men ikke helt overbevist.. F.E.A.R.. ja mulig det er bra, får se om jeg er istand til noe mer etter Amnesia hehe. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b Skrevet 5. september 2011 Del Skrevet 5. september 2011 D'oh. Jeg så faktisk ikke hvilken del av forumet du postet dette i så da vil jeg gjerne anbefale condemned 2 i samme slengen også Lenke til kommentar
BzWarm Skrevet 5. september 2011 Del Skrevet 5. september 2011 (endret) Har prøvd Siren- blood curse, bare spilt begynnelsen men ikke helt overbevist.. Tatt fram til du blir hun lille jenta i sykehuset? Blir mye bedre fra da av og ut. Sjekk forøvrig Call of Cthulhu: Dark Corners of the Earth, Condemned (helst det første), Penumbra serien og de første 3 silent hill spillene. Disse om platform ikke spiller noen rolle. Endret 5. september 2011 av BzWarm Lenke til kommentar
Haawkings Skrevet 5. september 2011 Forfatter Del Skrevet 5. september 2011 Har prøvd Siren- blood curse, bare spilt begynnelsen men ikke helt overbevist.. Tatt fram til du blir hun lille jenta i sykehuset? Blir mye bedre fra da av og ut. Niks, tja får kanskje se på det igjen, liker godt japanske grøssere på film. @Egil Skal sjekke ut Condemned 2o gså, er litt i samme sjangeren til FEAR er det ikke ? nn Lenke til kommentar
Crazy Joe Davola Skrevet 5. september 2011 Del Skrevet 5. september 2011 Kan sjekke ut Dead Space også. Lenke til kommentar
Myagos Skrevet 5. september 2011 Del Skrevet 5. september 2011 Silent Hill serien ! Lenke til kommentar
Haawkings Skrevet 5. september 2011 Forfatter Del Skrevet 5. september 2011 (endret) Morn! Får se hva jeg finner på til slutt,Amnesia er helt safe, utover det så er jeg noe usikker.. er kanskje litt kresen men er veldig opptatt av lyd og tempo i spill og flere i grøsser kategorien har gjerne et litt for høyt action pakket tempo og kjedelig musikk, Clive Barker spill derimot-bra lyd! Takk til alle bidrag Endret 5. september 2011 av Haawkings Lenke til kommentar
Haawkings Skrevet 5. september 2011 Forfatter Del Skrevet 5. september 2011 Raskt spørsmål: Er FEAR 1 skumlere en FEAR 2 ? Ser bare Øystein fra Gamer.no skriver: "Spelet presterer aldri å byggje opp den uhyggelege kjensla som kjenneteikna det første spelet i serien" Fler som er enig i detta ? Kilde http://www.gamer.no/artikler/582/anmeldelse-fear-2-project-origin/ Lenke til kommentar
BzWarm Skrevet 5. september 2011 Del Skrevet 5. september 2011 Min mening er at FEAR serien generelt ikke er særlig skummel sammenlignet med andre skumle spill, men at det er helt greie actionspill. Prøv gjerne 1 først og se hva du synes, det er vel uansett det skumleste av dem. Hva man blir skremt av er ofte en smakssak. Spill som FEAR og Dead Space gjør lite for meg selv, da de ofte baserer seg på ting som hopper ut og vræler med en påfølgende quick-time event, forklarer for mye hva som foregår, har for mange klisjér, eller bare bommer på noe man ikke kan sette fingeren på, stemning etc. Jeg synes feks deler av Fallout 3, et spill som ikke er klassifisert som skrekk, var mer effektivt skumlere enn det man finner i mange rene skrekkspill. Hva slags skumle spill har du erfaring med fra før? Du nevner at du har Resident Evil, men hvilke av dem? Stor forskjell på type skrekk i 1 og 5 der feks. Lenke til kommentar
nipsen Skrevet 5. september 2011 Del Skrevet 5. september 2011 Heavy Rain... hvis du ikke har spilt det? Fint høst-spill. Krim/ryser Dead Space. Eneren, ikke nr. 2. Hvis du har surround blir det enda bedre. Action/adventure-skyter. Demon's Souls.. muligens? Det er ganske ekstremt noen ganger. Musikken er fantastisk. Designene til Miyazaki er konge.. Spiller det innimellom enda. Ellers har du det mest skumle spillet som er laget noen sinne: Wii Fit plus. Lenke til kommentar
g6wkFV6yfl_ Skrevet 5. september 2011 Del Skrevet 5. september 2011 Resident Evil 4 HD kommer 20. da.. Lenke til kommentar
nipsen Skrevet 5. september 2011 Del Skrevet 5. september 2011 Håper inderlig at det er en bra port.. Fremdeles det beste RE-spillet, synes jeg ihvertfall.. Lenke til kommentar
Baranladion Skrevet 5. september 2011 Del Skrevet 5. september 2011 Der er jeg uenig,det første RE spillet er og blir det beste. Uhyggelig stemning hele veien,og så flommer det ikke over av zombier. At man hele tida har lite ammo er også nasty. Det kjipe med det nå er jo at grafikken er så som så, selvom remaken er noget bedre der. Har aldri blitt så redd av noe spill,som det jeg ble av RE1. Lenke til kommentar
Muggkaare Skrevet 6. september 2011 Del Skrevet 6. september 2011 RE4 er knall. Spilte igjennom det på PS2 med dama for snart to år siden, og hun spiller igjennom det på Wii med søstera si nå. Men veldig skummelt er det da ikke. Condemned-spillene anbefales, vet ikke om enern er på PS3, men det finner man fort ut av. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå