Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Kjøp av Moped

alienelite

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

6.000,- + pluss avskiltning for å bli tatt med trim.

Jeg vil sterkt anbefale å kjøpe deg en moped som ser ut som en moped, eller en scooter. Hadde selv lyst på en slik når jeg var 15, men når du blir eldre vil du forstå hvor utrolig harry det er.

Fult mulig, men skal ha den i 2 år, før jeg får bil bare:)

Lenke til kommentar

Med eldre mener jeg 17-18. Kjipt å kjøre rundt på en sykkel du synes er harry i ett år. Anbefaler sterkt en av valgene til Vertical. Jeg hadde selv en Gilera Runner uten variatorring som gikk i rundt 70 km/h på flata, og ble ikke tatt på rulla til politiet.

Lenke til kommentar

Hvorfor?

Learn. To. Read.

Jeg vil sterkt anbefale å kjøpe deg en moped som ser ut som en moped, eller en scooter. Hadde selv lyst på en slik når jeg var 15, men når du blir eldre vil du forstå hvor utrolig harry det er.

Hva man syntes om utseende er jo personlig

• Liker 1
Lenke til kommentar

Som scooterkjører selv(2006 modell Kinesisk træl) har eg egentlig bare ett råd...

Ta lappen for lett MC istedet, og kjøp deg noe som kan holde fartsgrensa lovlig!

Det er ikkje så artig å se hvordan farta(det lille som er) dale når man kommer til en motbakke. enda mindre artig om det er litt dårlig sikt og biler bak.

Lenke til kommentar

Som scooterkjører selv(2006 modell Kinesisk træl) har eg egentlig bare ett råd...

Ta lappen for lett MC istedet, og kjøp deg noe som kan holde fartsgrensa lovlig!

Det er ikkje så artig å se hvordan farta(det lille som er) dale når man kommer til en motbakke. enda mindre artig om det er litt dårlig sikt og biler bak.

Nå koster det jo det hvite ut av øyet å ta lappen på lett-mc, tenkte på det selv, men det blir rett og slett for dyrt, og ser ikke vitsen når du bare skal ha moped i rundt 2 år før du tar bil-lappen.

Kan heller bruke de pengene du har spart på en bil sier nå jeg :)

Endret av Konkulf
Lenke til kommentar

Bedre å bruke pengene på noe som holder fartsgrensa enn å bli kjørt ned av en utålmodig bilist.

Klasse B blir ørlitegrann rimeligere om du har lappen for lett MC, og lappen for tung MC blir mye rimeligere...

(Håper eg får råd og tid til tung lappen neste vår... Vil opp på 250cc scooter. )

Problemet med scootere og motbakker er at de fleste er automatgirede og det er desverre ikkje lov å bytte til lettere vekter i variatoren.

(Prøv å fortelle en bilist at han må gire fra første til andre i 15Km/h, andre til tredje i 30km/h, så ved 45Km/h, 60Km/h... også i motbakker... )

Prøvde 6grams istedet for 8grams i scooteren, og forskjellen ble 5Km/h i en heller dryg motbakke. Brukte mindre drivstoff også. Men siden eg forsøker å kjøre lovlig måtte eg bytte tilbake. *Sukk*

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...