Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Spørmål angående 1000 metringer

TheKims

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg vurderer å kjøpe de her 1000 metringene å montere 100w pære i dem. Tror dere de vil tåle 100watts pærer?

post-88331-0-31928000-1315172026_thumb.jpg

Består av 2 stk. rektangulære fjernlys med hvitt glass. Lampehus av mattsort plast. Leveres med H3-pærer 12 V, 55 W. Mål: 147 x 100 x 70 mm. Lyskasterne er E-merket.

Ble litt skepisk med en gang jeg hørte ordet plast, regner med at 100 watt genererer endel mere varme enn 55 watt gjør.

Tenkte å montere lysene her, så jeg slipper å lage stygge hull i støtfangeren.

post-88331-0-71739300-1315172193_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er klar over at 100 watt ikke er lovlig, men tror sjangsen er relativt liten for å bli tatt. Får søke litt rundt å se om jeg finner noen lignende i metall. Har hatt likedanne på Subaruen jeg hadde før, men syntes de ga litt lite lys pga størrelsen på lyktene å jeg vil helst slippe å ha gigant lykter foran på bilen.

Lenke til kommentar

tidligere måltes lys styrken på bilen i antall Lumen. Idag måles det i prosent opp til 100%. Overskrider du dette kan de ta deg. Men, såvidt meg bekjent har ikke biltilsynet nødvendig utstyr til å måle dette på en lovlig måte.

husk sikringer, releer og egen avstengningsbryter til ekstralysene dine. Alt dette får du ferdig på biltema plug and play alt forutenom der du hiver deg inn på høylys kretsen din. Anbefaler loddete kabelsko inn på koblingsboksen for originale releer.

Husk også å justere inn lysene så de eventuelt ikke blender motgående trafikk.

Lenke til kommentar

De trenger bare å sjekke prosenten på hovedlyktene på bilen, og prosenten på ekstralysene, og legge de sammen.. Så enkelt er det å sjekke...

Forresten: Biltema plug and play: STYR UNNA! Jeg har mange dårlige erfaringer med de.

forutenom at releene kan være litt køddne så er ledninger ledninger. ;)

Lenke til kommentar

De trenger bare å sjekke prosenten på hovedlyktene på bilen, og prosenten på ekstralysene, og legge de sammen.. Så enkelt er det å sjekke...

Forresten: Biltema plug and play: STYR UNNA! Jeg har mange dårlige erfaringer med de.

forutenom at releene kan være litt køddne så er ledninger ledninger. ;)

Biltema ledningene er altfor tynne til å tåle 100W, og de releene skjærer seg hele tiden, pluss at noen av pakkene, så er de feilkoblet... Er jo den kontakten som du skal sette releet nedi..

Men for all del, ikke min bil, så jeg gir faen, men jeg liker å ha det ordentlig.

Lenke til kommentar

Vanligste problemet med brente releer på Biltema sitt nett er dårlig jording. Har montert dette settet i mange biler uten problem. Derimot kjenner jeg til flere som har hatt brente releer pga dårlig jord. Trekk jord opp til batteri både fra lykter og rele så er problemet borte.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...