Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Yaris rykker når jeg trykker inn/slipper gassen

thermos

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Modell / km / motor /gear ?

Er ikke en Yaris-kjenner, men kjenner en som bruker disse bilene i hjemmesyketjenesten. Og der er noen av bilene slik.

1. Årsak kan være: Rusk i innsprøytningssytemet / vann i bensin (dersom det er bensinbil). Løses med kondensfjerner etterfulgt av injection-cleaner. Gåen lambdasonde eller luftmassemåler er også i denne kategorien.

2. Elektrisk problem med tenning.

Båden 1 og 2 må fungere for at motor skal gå skikkelig. (1. Riktig mengde bensin / luft blanding + 2 . at plugger får gnist når de skal.)

Alle disse feilene kan forårsake en prematur katalysator-død som er en ganske dyr reperasjon.

Dersom bil har mange km ( over 200.000) kan årsak ligge i gåent motorfeste.

Alt dette er verksted-mat. Ikke hør på alle de her inne som setter deg i gang med å bytte plugger , oljefilter osv. Få bilen inn på verksted og få diagnosen.

Tror ikke dette blir så dyrt å reparere.

Lenke til kommentar

Den er bensindrevet. Årsmodell 04 eller noe. Husker ikke i farten km-standen, men rundt 120 kanskje. Ikke over 200 ivertfall.

Skal prøve det med kondensfjerner. Når jeg tenker meg om så har jeg kjørt mye med halv tank den siste tiden, har hørt at det kan bidra til kondens i bensinen? Hvis ikke det hjelper får jeg sende den på verksted.

Takk for hjelpen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...