heh115 Skrevet 4. september 2011 Del Skrevet 4. september 2011 Er det mulig å få en komplett gaming pc til selvbygg for rundt 4000kr? Komplett= kabinett og all innmaten, men uten skjerm osv. Kan noen lage en liste med komponenter som vil fungere godt sammen? Med HDMI utgang da jeg bruker en 37" Full HD skjerm til spilling osv. Lenke til kommentar
MrConfusion Skrevet 4. september 2011 Del Skrevet 4. september 2011 Er det mulig å få en komplett gaming pc til selvbygg for rundt 4000kr? Komplett= kabinett og all innmaten, men uten skjerm osv. Kan noen lage en liste med komponenter som vil fungere godt sammen? Med HDMI utgang da jeg bruker en 37" Full HD skjerm til spilling osv. Hei! Ja, det er faktisk mulig å få en komplett gaming pc til rundt 4000 kroner. Men det er nok å anbefale å legge inn en tusenlapp eller to til, så får du litt mer kvalitet. Anywhoo, så litt på komponenter nå, og her er et forslag som ender på rundt 4500 med frakt. Så litt mer enn 4000. Men er faktisk ganske brukbart det du får for pengene det her. Lenke til kommentar
heh115 Skrevet 4. september 2011 Forfatter Del Skrevet 4. september 2011 Er denne komplett med vifter osv? eller trenger jeg mer for kjøling? Lenke til kommentar
MrConfusion Skrevet 4. september 2011 Del Skrevet 4. september 2011 (endret) Er denne komplett med vifter osv? eller trenger jeg mer for kjøling? Denne er egentlig komplett med vifter. Det er 1 vifte i kabinettet, 1 som følger med prosessoren, og skjermkortet har egne vifter. Jeg ville fortsatt anbefalt å legge inn en 150 kroner ekstra for å oppgradere kabinett til Antec Three Hundred, som kommer med 2 vifter av litt høyere kvalitet. Med Antec kabinettet vil du hvertfall ikke slite med noen kjøling. Edit: Men ja, om du virkelig sliter med pengene, så skal Ace kabinettet holde. Endret 4. september 2011 av MrConfusion Lenke til kommentar
heh115 Skrevet 4. september 2011 Forfatter Del Skrevet 4. september 2011 OS er vell ikke med? Jeg har en lisens på XP, men har registrert den da jeg Boota mac-en min. Hvis jeg fjerner Windowspartisjonen fra mac-en. Kan jeg da bruke samme lisens på en ny pc? Lenke til kommentar
MrConfusion Skrevet 4. september 2011 Del Skrevet 4. september 2011 OS er vell ikke med? OS er ikke med nei. Om du skal regne OS i budsjettet på 4000 sitter du igjen med skuffende hardware er jeg redd for. Jeg har en lisens på XP, men har registrert den da jeg Boota mac-en min. Hvis jeg fjerner Windowspartisjonen fra mac-en. Kan jeg da bruke samme lisens på en ny pc? Det kommer helt ann på. Om XP lisensen er en såkallt OEM, så er den knyttet til MACen. Men om det ikke er OEM lisens, så skal det fungere helt fint. Lenke til kommentar
heh115 Skrevet 4. september 2011 Forfatter Del Skrevet 4. september 2011 Se bort fra det i budsjettet, koster ikke mer enn 800kr Lenke til kommentar
heh115 Skrevet 6. september 2011 Forfatter Del Skrevet 6. september 2011 Er dette et bedre valg? http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=622365 Lenke til kommentar
Slemdorull Skrevet 6. september 2011 Del Skrevet 6. september 2011 Er dette et bedre valg? http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=622365 Definitivt! Lenke til kommentar
MrConfusion Skrevet 6. september 2011 Del Skrevet 6. september 2011 Er dette et bedre valg? http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=622365 Ja, med litt mer penger inn i potten får du et bedre helhetlig produkt. Men ved å kjøpe løse deler kan du få en bedre PC for den prisen. Lenke til kommentar
heh115 Skrevet 6. september 2011 Forfatter Del Skrevet 6. september 2011 Satt sammen samme komponentene i en vanlig handlesiste og den ble over 1000kr dyrere enn pakken. Hvis dere mener at jeg kan få en billigere, men bedre/samme ytelse så tar jeg gjerne imot en ny komponentliste. Lenke til kommentar
BlazeKDZ Skrevet 6. september 2011 Del Skrevet 6. september 2011 Litt komisk, du vil ha en spill pc til 4000 ... bare skjerm kortet på den jeg skal kjøpe koster 4000 :-p Lenke til kommentar
heh115 Skrevet 6. september 2011 Forfatter Del Skrevet 6. september 2011 Jeg har et liv i tillegg til Pc og spill. 4000kr på et skjermkort i en stasjonær pc er helt på trynet i min hjerne Som alle vet så vil et budsjett sprekke med minst 50% i nesten alle tilfeller noe som allerede vises... 2 Lenke til kommentar
Mr. Dark Skrevet 7. september 2011 Del Skrevet 7. september 2011 Litt komisk, du vil ha en spill pc til 4000 ... bare skjerm kortet på den jeg skal kjøpe koster 4000 :-p Han vil faktisk ha en gaming PC som koster mindre enn en normal pad eller en mobiltelefon de fleste kjøper:P (To produkter som strengt tatt er jævlig overpriset i de fleste tilfeller ) Bare for å få satt det i perspektiv Lenke til kommentar
heh115 Skrevet 7. september 2011 Forfatter Del Skrevet 7. september 2011 Jeg har fra før av: MacBook Pro 15" 2,66Ghz - 16k+ iPhone 4 - 5k+(?) Jeg vet at 4k ikke er mye for en pc, men så er stasjonære pc-er mye billigere enn bærbare Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå