Gå til innhold

Sette sammen komplett gaming pc for 4000?

Anbefalte innlegg

Er det mulig å få en komplett gaming pc til selvbygg for rundt 4000kr?

Komplett= kabinett og all innmaten, men uten skjerm osv.

Kan noen lage en liste med komponenter som vil fungere godt sammen? Med HDMI utgang da jeg bruker en 37" Full HD skjerm til spilling osv.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det mulig å få en komplett gaming pc til selvbygg for rundt 4000kr?

Komplett= kabinett og all innmaten, men uten skjerm osv.

Kan noen lage en liste med komponenter som vil fungere godt sammen? Med HDMI utgang da jeg bruker en 37" Full HD skjerm til spilling osv.

Hei!

Ja, det er faktisk mulig å få en komplett gaming pc til rundt 4000 kroner. Men det er nok å anbefale å legge inn en tusenlapp eller to til, så får du litt mer kvalitet.

Anywhoo, så litt på komponenter nå, og her er et forslag som ender på rundt 4500 med frakt. Så litt mer enn 4000. Men er faktisk ganske brukbart det du får for pengene det her.

Bte42.png

Lenke til kommentar

Er denne komplett med vifter osv? eller trenger jeg mer for kjøling?

Denne er egentlig komplett med vifter. Det er 1 vifte i kabinettet, 1 som følger med prosessoren, og skjermkortet har egne vifter.

Jeg ville fortsatt anbefalt å legge inn en 150 kroner ekstra for å oppgradere kabinett til Antec Three Hundred, som kommer med 2 vifter av litt høyere kvalitet. Med Antec kabinettet vil du hvertfall ikke slite med noen kjøling.

Edit: Men ja, om du virkelig sliter med pengene, så skal Ace kabinettet holde.

Endret av MrConfusion
Lenke til kommentar

OS er vell ikke med?

OS er ikke med nei. Om du skal regne OS i budsjettet på 4000 sitter du igjen med skuffende hardware er jeg redd for.

Jeg har en lisens på XP, men har registrert den da jeg Boota mac-en min. Hvis jeg fjerner Windowspartisjonen fra mac-en. Kan jeg da bruke samme lisens på en ny pc?

Det kommer helt ann på. Om XP lisensen er en såkallt OEM, så er den knyttet til MACen. Men om det ikke er OEM lisens, så skal det fungere helt fint.

Lenke til kommentar

Litt komisk, du vil ha en spill pc til 4000 ... bare skjerm kortet på den jeg skal kjøpe koster 4000 :-p

Han vil faktisk ha en gaming PC som koster mindre enn en normal pad eller en mobiltelefon de fleste kjøper:P (To produkter som strengt tatt er jævlig overpriset i de fleste tilfeller :p )

Bare for å få satt det i perspektiv :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...