Gå til innhold

Problemer med DuoDock 2S ekstern HDD dock

Anbefalte innlegg

Heisann!

Jeg prøvde på Freakforum også, men fikk ikke noe svar. Beklager for at jeg registrerer en bruker kun for å spørre om dette.

Har satt opp den ene pcen her hjemme i dag, med Windows Home Server 2011, og i den anledning har broren min tatt med hjem en DuoDock 2S fra jobben, sammen med to WD 3TB SATA disker.

Og her kommer problemet:

Når vi kobler dockingen med harddiskene inni til pcen, skjer det absolutt ingenting. Ikke så mye som et varsel fra pcen, ikke et pip fra diskbehandling, diskene syntes ikke engang i CMD og de forskjellige /disk kommandoene.

Jeg åpnet opp pcen min, og koblet til diskene, der dukket de opp med en gang og alt var i orden. Jeg kunne formatere de, og tilegne de hver sin bokstav (dette gjøres på min stasjonære). Når jeg prøver å koble de til dockingen igjen, skjer det ingenting, atter en gang.

Diskene spinner, men ikke noe mer enn det. Jeg har prøvd de anbefalte USB 3.0 inngangene på hovedkortet, og de forskjellige 2.0 USB portene jeg har.

Jeg leste noe om problemer med 3 TB disker på Akasa, men det gjaldt 32-bits Windows, mens jeg har 64-bit. For sikkerhetsskyld har jeg også prøvd med en alternativ 250 GB SATA disk, og en 640 GB SATA disk. Begge fungerer fint, og ses bl.a. hvis de kobles rett i pcen.

Why does my Akasa External HDD Enclosures not work with my 3 TB HDD?
This not an Akasa external hard drive issue. It is a 2 TB volume limit caused by the Master Boot Record (MBR) partitioning system that has been used by Windows 32-bit operating systems such us Windows 2000 and XP.

Akasa External USB, and eSATA enclosures using HDD's over 2 TB's cannot be formatted on Windows 32-bit operating systems using the Master Boot Record (MBR) partitioning scheme. 
This means when you connect drives over 2 TB's, they may not be recognized at all, 
may be only partially recognized, or they may be recognized but not accessible. 
Other PC problems such as system lock up or computer failure to boot up may occur.

Depending on your hardware, there are freeware solutions available which will help you navigate around this limitation.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...